En smakebit på søndag: Spellbound

søndag 15. april 2012

Etter sånn cirka en måned bestemte jeg meg for å være med på Smakebit på Søndag igjen, hos Flukten fra Virkeligheten. Spesielt siden jeg er treig med å skrive omtaler for tiden er det gøy å være med på noe sånt av og til.

For øyeblikket holder jeg på med en bok som heter Spellbound av Blake Charlton. Det er nummer to i Spellwright-serien (jeg skrev om bok én her) og jeg har ikke kommet så veeeldig langt. Det er ti år siden handlingen i forrige bok, og jeg henger bare sånn måtelig med. Siden det er hovedpersonene jeg først og fremst har falt for, tenkte jeg å bruke et sitat fra deres første møte - eller blir det gjenforening? Samtidig er det litt viktig for plottet.


"Something entirely different occurred to Francesca. "Cyrus, can I ask you a strange question?"
He laughed. "You can't make this conversation stranger than it already is."
"When we were together... did you ever notice if I wore an anklet?"
He looked over at her.
"Around my left ankle," she said. "Did I have a small silver chain?"
"Sure. I remember that."
"You do? God-of-gods, why didn't you tell me?"
He studied her face as if trying to figure out if she was joking. "Why would I tell you about your own jewelry?"
"Did we ever talk about the anklet?"
"I was wrong, Fran; you've made this conversation even stranger."

For å forklare litt, ankelkjedet de snakker om er et som Fran ikke kan se selv, og nettopp har fått vite om. En demon tok det på henne for årevis siden - som hun finner ut her - av en bestemt årsak, som jeg ikke skal si mer om.







8 kommentarer:

astridterese sa...

En spennende smakebit. Disse bøkene kunne jeg godt tenke meg å lese!

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for spennende smakebit:) Kos deg med boken og ha en fin søndag:)

Anita sa...

Spennende! Takk for smakebiten!

Beathe sa...

Tusen takk for spennende smakebit:-) ha en fin kveld:-)

Eva @Utsikt frå Lia sa...

Flott smakebit. Ser ut som ein spennande serie.

Mari sa...

Ja, denne smakebiten likte jeg virkelig godt! Stemmer det at forfatteren er lege? Mener at jeg har lest litt om han tidligere :)

Unknown sa...

Kjekt at folk liker den! Forfatteren går på medisinstudier nå, i følge baksideteksten. (Han har vært engelsklærer og lærer for barn med lærevansker før) Ikke at jeg skjønner hvordan medisinstudier kan kombineres med noe så omfattende som romanskriving...

Mari sa...

Nei, du kan så si. Det høres ihvertfall travelt ut.

Har du forresten vurdert å skru av ordgodkjenningen på innleggene dine? Blogger har en ganske grei automatisk greie som fanger opp de aller fleste søppelkommentarer :)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.