Smakebit på en søndag: The Devil you Know

søndag 22. september 2013

Nå var det plutselig lenge siden sist jeg deltok på En Smakebit på søndag. En smakebit på Søndag er laget av Mari hos Flukten fra Virkeligheten, hopp over dit og skriv ditt eget innlegg!
Denne gangen spør hun om de mest minneverdige åpningslinjene - hvilken bok man har lest der åpningen bare har festet seg. Smakebiten min denne uken er ikke direkte fra åpningslinjene, men fra side to - det punktet der jeg bestemte meg for at denne boken er verdt å lese videre.

Boken heter The Devil You Know av Mike Carey. Jeg har ikke kommet langt i den, så jeg aner ikke om den er bra eller ikke, men så langt har den fenget meg veldig. Hovedpersonen Felix Castor er en frilans eksorsist i London som prøver å finne seg et annet levebrød. Som så ofte i bøkenes verden går ikke det så bra, og med den berømmelige aller, aller siste saken før han gir seg er han i ferd med å ta seg vann over hodet.

Sitatet jeg fant er som sagt fra side to og sier ganske mye om både hovedpersonen og skrivestilen i boken:

"The man who opened the door to me was presumably James Dodson, the birthday boy's father. I took a strong dislike to him right then to save time and effort later."


14 kommentarer:

Monika sa...

Frilansexorcist :) Det låter som ett mycket intressant jobb. Tack för smakebiten!

Lexie sa...

Tack för smakbiten känns som en bok för mig:)

Annika sa...

Låter som en bok för mig. Tack för smakebiten!

Beathe sa...

Tusen takk for smakebiten:-) Det virker som en interessant bok!

Ewa K sa...

Kul jobb, frilansexorcist. Bara det gör att jag blir nyfiken.

Anonym sa...

Frilansexorcist. Ja, det skulle vara något att skriva på visitkortet :-) Tack för smakbiten.

Birthe sa...

Virker å være en spennende bok!

Sara Pepparkaka sa...

Frilansande exorcist? Men skulle det inte vara bättre att vara fast anställd? :)
Tack för smakbiten, det här låter också som en bok för mig.

Bokdamen sa...

Det var ju ett yrke också....Låter som en bok för mig. Tack för tipset och smakebiten. :)

Anonym sa...

Jeg har lest Dead Men's Boots i denne serien, men ikke resten. Denne står på leselisten min, for det kan jo være en fordel å begynne fra begynnelsen :-) Ønsker deg en fin søndag!

Unknown sa...

Ja, det var det som gjorde at jeg ble fristet til å prøve boken selv :)

Unknown sa...

Det gikk ikke engang opp for meg at det faktisk var en serie før nå (her følger jeg med, gitt) - var Dead Men's Boots bra?

Helena sa...

Himla kul citat :) Vet inte riktigt om det är det bästa sättet att spara tid dock...

Gråbekka`s Blogger sa...

Høres jo ut som en veldig interessant bok:) Den må jeg jo få høre mer om etterhvert:) Kos deg med boken! Takk for smakebiten!

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.