Begeret er snart nådd...

tirsdag 17. august 2010

...for å sitere en Øystein Sunde-sang.

Kjære, kjære hotellgjester, hva skal jeg si? Dere gjør meg gal av og til.

1. Vi har ingenting ledig... Og når jeg sier ingenting ledig, mener jeg INGENTING ledig. Så nei, vi har ikke enkeltrom, ikke dobbeltrom, ikke trippelrom, ikke familierom, ikke leilighet, ikke et lite bøttekott engang. Det hjelper ikke hvor mange ganger du spør og hvor mange måter du spør på, VI ER FULLT! Tror dere virkelig jeg hadde latt sjansen til å selge et trippelrom til to personer, eller enkeltrom med ekstraseng, gå fra meg? Vi er her faktisk for å tjene penger.

2. Når jeg sier du ikke kan forlenge oppholdet ditt fordi vi ikke har noe ledig, da betyr det AT DU MÅ SJEKKE UT. Hvor mange måter skal jeg måtte forklare dette på, når de fleste skjønner det når jeg sier vi er fullt i natt?

3. Når jeg sier prisen, sier prisen en gang til, spør om du skal betale med kort eller kontant, sier prisen igjen, legger kortterminalen megetsigende på resepsjonsdisken og ørten andre måter, ja, da betyr det faktisk at du skal betale ved innsjekk. Tenke seg til! Hvorfor TROR du jeg spurte så innmari mye? Til samme person, så burde det holde at jeg sier at vi har betaling ved innsjekk én gang, ikke tre, før du skjønner poenget.

4. Ja, romnøkkelen passer til inngangsdøren. Ser du nøkkelhullet under dørhåndtaket, på samme sted som de aller fleste nøkkelhull på de aller fleste dører? Det er ikke noe vanskeligere konsept enn å åpne døren til huset ditt, så hvorfor er det så vanskelig å forstå? Sett inn nøkkelen. Vri den rundt. Dytt opp døren. Ta ut nøkkelen. Er det noe jeg har gått glipp av som gjør at jeg ikke forstår hele denne problematikken med en helt vanlig nøkkel i en helt vanlig lås? (Og hva er så forbasket vanskelig å forstå med at en nøkkel kan passe til inngangsdøren OG romdøren, UTEN å passe til noen andre rom? De har jo slike system i alle blokker, tross alt...)

5. Hvis du ikke bestiller på forhånd, kan jeg ikke garantere at rommet som var ledig da jeg sjekket i går, fortsatt er ledig i dag. Seriøst. Tror du virkelig at rom forblir ledige i august, som er høysesongen over alle høysesonger i hotellbransjen (hele europa har ferie, pluss at forretningsreisende og studenter også har inntatt bergen)? Spesielt når det er kun ett rom igjen da du spurte meg i går?

Ja, jeg er litt frustrert. Det kommer garantert mer...

22.08:
6. Ja, jeg skjønner at du ikke kan fordra dette hotellet. Ja, jeg skjønner at du synes at layouten på badet og størrelsen og standarden og alt er helt bedritent. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt du klager på, men whatever. Men hvorfor må du absolutt stå og lekse opp for meg i det vide og brede? Hva forventer du egentlig at jeg kan gjøre? Magisk endre på rommene? Jeg har allerede sagt at jeg ikke kan gjøre noe, jeg har ikke lov til å gi deg tilbake penger, og da er det ikke noe jeg kan gjøre. Så hvorfor står du fortsatt og kjefter? Bare legg det ut på Tripadvisor du, for all del. Bare la meg fortsette med jobben min. Jeg har en dårlig nok dag som det er.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.