Store ting og små ting

mandag 7. februar 2011

Det er i grunnen merkelig hvor vanskelig det er å skrive "vanlige" blogginnlegg når jeg har kommet så godt i gang med bokanmeldelser og andre bokrelaterte innlegg. Men faktum er at lesingen har dabbet litt av i det siste. Jeg holder fortsatt på med Jim Butchers "Grave Peril" (bok nr. 3 i Dresden Files), som er min faste busslektyre. Jeg har hørt at denne boken markerer seriens overgang fra bare "bra" til "veldig bra" - så langt kan jeg ikke si meg uenig.

Men det var ikke det jeg skulle skrive om. For det første har jeg hatt et par super-effektive oppgave-dager i det siste. Foreløpig er sidetallet på 65 sider, og jeg har mer enn nok stoff til å klare kravet på 70 sider - det ser faktisk ut som om utfordringen kan bli å holde sidetallet under makskravet på 120 sider. Jeg har fortsatt to og et halvt kapittel igjen, pluss ca 100 verb som må granskes. Det blir travelt frem til levering, men jeg tror jeg kan se lyst på det nå. I morgen skal jeg lese et par artikler og lete etter en bedre analysemodell, og så skal jeg begynne med verbene igjen. Jeg må bare vente til jeg takler å pløye gjennom ordbøker igjen.

Som om ikke det var nok, har mamma og pappa fått seg hund i dag. Han heter Joker og er tre år gammel, og jeg kan knapt vente til jeg får kommet meg hjem og sett ham. Det virker som om han og foreldrene mine har falt pladask for hverandre, i hvert fall. Bilder kommer garantert etter at jeg har vært hjemme, hvis jeg klarer å huske fotoapparatet, da.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.