Gode forsett for lesemåneden april

fredag 1. april 2011

Mars var en helt hårreisende horribel lesemåned for min del. De to første ukene av måneden gikk med til å vente på bøker fra Book Depository, men de to neste var ikke stort bedre. To bøker og én novelle ble det til sammen. Skal jeg klare leseutfordringen min på 100 bøker i året burde jeg ha lest minst ti bøker. For ikke å snakke om sjangerutfordringen min - den gikk bare rett i vasken. Jeg kan egentlig ikke ha så veldig dårlig samvittighet siden jeg har jobbet med masteroppgaven min. Det er tross alt viktigere.

Men.

April skal bli bedre. April er måneden jeg enten kollapser av overarbeid eller får gjort alt jeg har tenkt. Det er for det første Script Frenzy, noe som gjør at skrivebloggen min faktisk må oppdateres av og til... Jeg har aldri gjort Script Frenzy før, så jeg er litt ute på dypt vann. Ellers må jeg få ferdig oppgaven, som skal leveres 11. mai (egentlig 15., men så skal jeg visst til London...).

Åkke som. I april skal jeg lese mange bøker. Jeg har en hel haug som jeg har bestilt fra Book Depository, og flere skal det bli. Jeg har innført en treningsregel for hvor mange bøker jeg kan kjøpe (hver 5000nde kalori forbrent, eller når jeg passerer en av de forhåndsbestemte milepælene - jogge hele den lange runden uten å gå, komme under et visst antall kilo, levere oppgave og så videre). Forhåpentligvis gjør det at jeg blir litt fornuftig, samtidig som jeg både får lest og trent.

Uansett. Planen for april er å få lest 11 bøker. Jeg hadde tenkt å si 15, men med oppgaven og Script Frenzy er det bare ikke mulig. April er jo måneden for chick-lit og romantikk, men det spørs om det går med alt det andre. Jeg lurer på å bare kutte ut sjangerutfordringen og bare gå på antall, selv om jeg vil prøve å lese litt sjangre jeg ikke pleier å lese. Jeg har jo allerede kjøpt noen klassikere som skal leses.

Nei, nok babbel. Nå skal jeg skrive ferdig dagens oppgavekvote, så er det kafé med en venninne og deretter hjem og prøve å komme litt videre i Buddenbrooks. Tror neppe jeg rekker å bli ferdig til søndag, men jeg vil i hvert fall gjøre et godt forsøk!

2 kommentarer:

Karoline sa...

Lykke til med forsettene, uansett om man lykkes eller ei så er det jo gøy å sette seg mål og se hvordan det går ;) Og lykke til med Script Frenzy, det går sikkert bra og nå oppdaget jeg at bare formatteringen kan hjelpe en å få mange sider, å ha musikalnumre og et veldig ryddig oppsett kan få fylt en del sider for eksempel =D

Ellers ha en fin dag og føl deg fri til å lese det du vil lese uansett om det kommer under sjangeren du ønsker å lese eller ei :)

Unknown sa...

Takk for det!

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.