Ikke så mye lesing, men...

torsdag 26. januar 2012

...ganske så mye annet.

Det har blitt litt tamt med oppdateringer her på bloggen, og strengt tatt burde det ha forblitt tamt i noen timer til siden jeg er på jobb, men må man, så må man. (Selv om "må" er et relativt begrep i dette tilfellet)

I julen fant jeg ut at det er utlyst tre stipendiatstillinger på mitt institutt på UiB, og da bestemte jeg meg for å søke. Men ting gikk trått, mest fordi en prosjektomtale ikke akkurat er noe jeg har skrevet før (og de skal ha prosjektomtale, fremdriftsplan, litteraturliste, akademisk CV og enda noe mer jeg ikke husker), men også fordi jeg er så grådig god til å utsette ting, selv ting jeg virkelig vil. Men i dag. I dag sto jeg opp klokka sju, spiste frokost (et mirakel i seg selv, jeg er ikke noe frokostmenneske), gjorde litt tøy og bøy, og satte meg ned for å skrive ferdig. Nå er utkastet overlevert veilederen min, så håper jeg at det ikke er altfor mye å rette, og at jeg rekker fristen.


For å feire at jeg er ferdig med noe skal jeg unne meg noe godt i dag, og kanskje bestille meg et par bøker på Amazon (om jeg ikke får et anfall av vill fornuft og bestemmer meg for å lese ut de jeg har først). Så skal jeg sitte resten av dagen og høre på musikk og skrive bok.

Boken, ja. Jeg holder fortsatt på med den fra NaNoWriMo i fjor, og jeg kan ikke si at jeg er så veldig mye nærmere slutten enn jeg var for et par uker siden. Uforutsette ting har en tendens til å skje, ikke bare en ting her og en ting der, men overraskelser i bøtter og spann, noe jeg IKKE er vant til når jeg skriver. Kanskje jeg endelig har funnet noe jeg liker å skrive. Write or Die har utrettet mirakler, tror jeg.

Nei, nå har jeg brukt litt vel lang tid, så nå må jeg jobbe.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.