Juleferie og slutten på lesetørken (forhåpentligvis)

lørdag 22. desember 2012

Jeg har offisielt min andre dag i juleferien i dag, og jeg håper virkelig at lesetørken begynner å forsvinne. Det har vært en travel høst, og jeg har liksom ikke hatt noen bøker jeg virkelig har hatt lyst til å lese. Hvis jeg først har begynt på en serie og har alle bøkene føler jeg ofte at jeg må gjøre den ferdig før jeg begynner på noe annet. I høst har jeg holdt på med Night Angel-serien av Brent Weeks, og selv om serien har vært bra har den vært vanskelig å gjøre ferdig - det er ikke akkurat lystig lesning.

Jeg har tatt en liten pause fra Beyond the Shadows (Night Angel #3), og har lest Harry Potter i stedet for. Jeg hadde egentlig tenkt å prøve The Casual Vacancy, men det er liksom litt risikabelt å kjøpe nye bøker nå rett før jul, og jeg har ønsket meg den. Harry Potter har vist seg å være godt å ha for å få leselysten tilbake - det er liksom Harry Potter og Discworld-bøkene som er de jeg kommer tilbake til.

Nå blir det ikke akkurat mye lesing de nærmeste dagen - det er fullt hus hjemme hos foreldrene mine, med to hunder, fulltallige søsken og niesen min, og da er liksom ikke lesing det man prioriterer. Men når huset begynner å tømmes når folk skal andre steder til nyttårsaften, da skal jeg sette meg ned med en god bok og lese. Sannsynligvis skal jeg først lese ferdig Beyond the Shadows, så skal jeg begynne på den aller siste Dresden Files-boka, Cold Days. Jeg har gledet meg så mye til den at jeg ikke tør å begynne på den, men en eller annen gang snart skal jeg ta mot til meg og åpne den.

Har egentlig ikke så mye å skrive, men tenkte jeg skulle skrive noen ord siden jeg ikke har blogget så mye i det siste. Regner med det blir flere innlegg nå som jeg er litt mer uthvilt :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.