Våren er her

fredag 26. mars 2010

I følge temperaturmåleren min er det over 13 grader ute, og solen har kikket litt inn vinduet mitt i løpet av dagen. Deilig :) Enda deiligere skal det bli når jeg kan glede meg over at sommeren er på vei, etter at jeg har levert masteroppgave og følgelig ikke kan bli stresset over innleveringsfristen, som er i midten av mai.

Jeg skulle ønske jeg kunne skrive at jeg har vært kjempeflink og skrevet mye, men det kan jeg dessverre ikke. Jeg skrev mye på mandag, men etter det har det blitt så som så... Jaja. Dagen er ikke omme ennå, og jeg begynte ikke å skrive før på denne tiden på mandag heller. Og så er det ørten ting som må finnes og granskes på alle bauger og kanter før jeg kan skrive noe særlig mer. Jeg tør ikke helt å tenke på hvor mange timer jeg har brukt på å slå opp og søke i både korpus og ordbøker det siste året!

Men-men, over til noe annet. Jeg laget en utrolig god middag i dag. Ovnsbakt laksefilet med stekte poteter, løk, squash og dampet gulrot til. Nam! Ikke for det, jeg har prøvd det før, men med litt andre ingredienser. Litt rart å tenke på at dette er samme person som i mange år levde på mat som kunne tilberedes på under ti minutter, helst som kom i ferdige pakker... Deilig fiskemiddag tar faktisk bare ca 20 minutter å lage. Ikke er det så dyrt heller. Rundt en hundrings for alt sammen, og for en person er det jo altfor mye til bare én middag, så en femtilapp per middag. Ikke verst det!

Om tre dager setter jeg kurs hjem til Førde. I år har jeg faktisk ordentlig påskeferie, så det blir nesten en hel uke hjemme. Det blir deilig! Greit nok, det blir oppgaveskriving for alle penga, men forhåpentligvis blir det tid til litt andre ting også. Kanskje puslespillet som har ligget fremme siden før jul endelig blir ferdig... Vi får se. Jeg har planer om å ha så få planer som mulig.

Nei, det får være nok bloggskriving for denne gangen. Jeg får ta meg på tak og begynne og skrive oppgave igjen. Forhåpentligvis kommer det noen mer interessante innlegg når jeg blir ferdig! Bare litt over en og en halv måned igjen. :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.