Bokkjøp

lørdag 5. mars 2011

Det har skjedd igjen. Jeg har hatt siden til The Book Depository åpen i ukesvis nå, og i dag ga jeg endelig opp og bestilte bøker. Det var ikke engang bøkene jeg hadde tenkt på til leseutfordringen min, men ble for det meste fantasy igjen. Jeg hadde egentlig tenkt å vente med de bøkene til London-turen min i mai, men men. Bare en bonus å få lese dem før.

Jaqueline Carey - Santa Olivia
Santa Olivia (Santa Olivia, #1)  
"Lushly written with rich and vivid characters, Santa Olivia is Jacqueline Carey's take on comic book superheroes and the classic werewolf myth."

Hvorfor jeg gleder meg til å lese den: Fordi jeg ikke har lest en eneste bok av Jacqueline Carey ennå som ikke fikk meg til å glemme både tid og sted, fordi det kan bli spennende å lese en av hennes bøker fra moderne tid, og fordi boken kan være genial (eller tåpelig, alt ettersom).

Janet Evanovich - Sizzling Sixteen
Sizzling Sixteen (Stephanie Plum, #16)

Jeg er grådig spent på denne boken. Jeg har elsket tidligere bøker i denne serien (som tittelen viser er dette nummer seksten), men den siste var en skuffelse, og jeg har hørt at denne også er det. Vi får se. Jeg må liksom få den med meg uansett hvordan den er.

Elizabeth Moon - A Legacy of Honour
A Legacy of Honour (Paksenarrion, #4-5) 

A Legacy of Honour er en omnibus-utgave av bøkene som utgjør Gird's Legacy - Surrender None og Liar's Oath. Disse to bøkene utgjør forhistorien til bøkene som utgjør The Deed of Paksenarrion, men ble utgitt etterpå. Jeg har hørt at de ikke er like bra som Paksenarrion-serien, men har hatt lyst til å få dem med meg i årevis nå. 


Elizabeth Moon - The Deed of Paksenarrion
The Deed of Paksenarrion (omnibus)


The Deed of Paksenarrion er en omnibus-utgave av serien med samme navn, som består av bøkene Sheepfarmer's Daughter, Divided Allegiance og Oath of Gold. For ordens skyld har jeg lest dem før, men på norsk - det var disse bøkene som fikk meg hektet på fantasy. Det er litt svart-hvitt med henhold til den gode og onde siden, noe som etter mitt syn er fordi hovedpersonen selv har et veldig svart-hvitt syn på det. Uansett gleder jeg meg til å lese dem igjen, på engelsk denne gangen - selv om jeg snart kan handlingen utenat. 


I mellomtiden er det klassikere (fra biblioteket riktignok) som står på programmet.

2 kommentarer:

Nadiyya sa...

Tusen takk for besøket på bloggen min! Alltid hyggelig å møte andre bokvenner. Jeg blir antagelig utgitt til høsten. Ønsker også deg lykke til! Klem

Unknown sa...

Bare hyggelig, og takk :) Jeg synes du har mange bra tanker på bloggen din. Lykke til med utgivelsen, jeg skal skal krysse fingrene for den ;)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.