Ny jobb!

fredag 25. mai 2012

Det blir visst langt mellom de bokrelaterte innleggene nå for tiden, men etter ørten innlegg om sykdom og jobbjakt og diverse annet har jeg endelig en veldig god nyhet å komme med: Jeg har fått meg ny jobb!

Jobben er som administrasjonssekretær i Hordaland KrF, en jobb jeg tror blir veldig spennende. Det blir jo en litt skummel overgang fra hotellbransjen til politikken, men nye utfordringer er bra. 80%, bedre lønn enn jeg har nå, og spennende oppgaver. Og etter årevis med ustabil inntekt skal det bli veldig fint å få en jobb hvor jeg vet hva jeg får hver måned, hvor alt foregår i ordnede former, og hvor jeg får råd til å få den skakkjørte økonomien min på beina igjen. For ikke å snakke om at fylkessekretæren, som jeg skal jobbe sammen med, er superkoselig.

Jeg trodde virkelig ikke at jeg kom til å få jobben - jeg håpte noe innmari, men våget ikke å tro det selv da jeg kom videre til andre intervjurunde. Så da jeg fikk telefonen i dag formiddag stod jeg en stund etter at jeg hadde lagt på der jeg bare prøvde å få det til å synke inn at jeg hadde fått den. Så ble det litt hopping opp og ned på gulvet, før jeg ringte rundt til hele familien og sendte melding til alle vennene mine. Fy søren, jeg har fortsatt problemer med å tro det. Etter å ha søkt jobber siden jul og ikke engang blitt innkalt til intervju (å ha en lang utdannelse er en stor ulempe når det ikke finnes noen jobber som passer, for da er du overkvalifisert til det meste du søker. Er du riktig heldig er du både over- og underkvalifisert samtidig...), for så å seile gjennom både det første og det andre... Det er nesten litt utrolig.

Nå skal jeg nyte resten av kvelden og håpe at det går opp for meg i morgen :)

6 kommentarer:

Elida sa...

Gratulera!

Unknown sa...

Takk!

Skriblerinnen sa...

Gratulerer så mye - kjempegode nyheter!

Gråbekka`s Blogger sa...

Masse gratulerer! Håper også å få no jobb snart :)

Mari sa...

Gratulerer så mye! Og 80 % bedre lønn da, det er heller ikke så verst. Håper du vil trives i den nye jobben :)

Unknown sa...

Takk for det! Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å trives, heldigvis :)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.