Tiden for de store forandringene

mandag 8. desember 2014

...i hvert fall når det gjelder bloggingen. Jeg har blitt bitt av redesign-basillen, og etter å bare skulle gjøre ferdig skrivebloggen min, endte jeg opp med å både redesigne fotobloggen min (endelig er den ikke helt grusom lenger - tok bare et par år før jeg fikk somlet meg til å fikse den) og treningsbloggen min. Og i dag kom visst turen til denne. Jeg fant en gratis mal jeg egentlig liker ganske godt - kunne vært litt mer kontrast mellom skrift og bakgrunn, men ellers er det bra.

Samtidig er jeg plutselig veldig usikker på om bloggen min skal bli værende på Blogger. Etter å ha først jobbet med tre blogger i Wordpress (to på eget domene, én på wordpress.com) og så jobbet med denne i Blogger... er det en viss forskjell. Ta widgetene, for eksempel. I Blogger-malen min fulgte det med noen egne widgeter, som jeg kom til å slette ved et uhell. Plutselig ingen annen måte å få dem tilbake på enn å reinstallere hele malen (det finnes sikkert en mindre omstendelig måte, men det var den eneste måten jeg fant). Hadde det vært i Wordpress, hadde det bare vært å trekke dem tilbake igjen, så var de på plass. Pluss at det finnes plugins for absolutt alt. Det er mye som er enklere i Wordpress - samtidig er det så innmari mange maler å velge mellom at det tar en evighet å finne en god en. Samtidig kan man også justere dem en del mer. Jeg føler jeg har snudd helt om de siste ukene, siden jeg har foretrukket Blogger helt siden jeg begynte å blogge.

Nei, jeg vet virkelig ikke. Kanskje det er like greit å bare slå seg til ro med at det er denne bloggen jeg har. Samtidig er det litt ironisk at det er bloggen jeg bruker aller mest, som jeg har brukt minst tid på å utforme. Vi får se.

4 kommentarer:

Hr. Kreatur sa...

Hei! Nå husker jeg ikke helt hvordan det så ut her inne før oppussingen, men jeg synes den nye malen er tiltalende, litt nostalgisk, og behagelig å se på (enig i det med kontrast, men det er bare vrient med de aller minste skriftstørrelsene.

Jeg har ikke erfaring med WP, men det høres litt merkelig ut at du ikke kan legge til widgets. Jeg har også brukt blogger i noen år til ulike prosjekter, men når jeg tenker meg om så har jeg nok aldri byttet mal, bare justert den jeg allerede brukte.

Vi har forresten flere felles interesser, pluss jobberfaring som ikke nødvendigvis går helt hånd i hanske med de kreative vyene, så jeg legger deg til bloggrullen min for å følge litt med videre :)

Mari sa...

Så flott det ble her inne. Dette designet var virkelig behagelig og lettlest :)

Unknown sa...

Hr. Kreatur: Så kjekt å få en kommentar fra deg, jeg kommer nok til å følge en del med på din blogg også :)

Det er litt merkelig ja, men det kan hende det bare er malen som er problemet. Det er forsåvidt ikke krise uansett, det er ikke så mye mer enn det jeg har nå som jeg trenger.

Mari: Takk! Tenkte det var på høy tid å forandre litt her :)

Anonym sa...

Det er veldig flott her inne :) Selv er jeg veldig fornøyd med wordpress.

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.