Rett og slett hekta

torsdag 16. desember 2010

De som kjenner meg vet at trening går i perioder for meg. Jeg har noen (les: mange og lange) late perioder, men når jeg først trener blir jeg helt hekta. Det er jo så gøy! Nå for tiden har jeg tatt opp igjen mine geniale Hip Hop Abs-videoer (ja, de er akkurat så cheesy som de høres ut, men mange ganger gøyere og mer effektive enn de høres ut også), og vurderer å bestille de neste i serien etter jul.

Ikke nok med det, men i forgårs oppdaget jeg nettstedet Exerto. De har treningsvideoer av alle mulige typer. Det koster litt i måneden, selv om jeg får rabatt fordi jeg er med i VGs Vektklubb, men fy søren, det er verdt det. Man får dansevideoer med skikkelig dyktige instruktører (han som trener latindans er internasjonalt anerkjent og kommer fra et sted i latinamerika, for eksempel), for det meste i hvert fall, og de har videoer for de aller fleste treningstyper nå til dags...

Så det blir mye trening på meg for tiden. I går trente jeg en halvtime cardio fra Hip Hop-DVDene mine, så en halvtime Jamaica Soca (innmari gøy) fra Exerto, pluss at det ble litt chachacha på kvelden... I dag var det først en times tur på glatta med I., og så en halvtime aerobics, et kvarter stretching, et kvarter bevegelighetstrening/dans og tyve minutter salsa.

Det skal sies at jeg er litt bekymret for at jeg trener FOR mye. Samtidig er det utrolig gøy, og jeg trener ikke mer enn jeg har lyst til. Det vil si, jeg trener faktisk mindre enn det jeg har lyst til. Den siste uken har jeg ikke vært støl i det hele tatt, og er ikke utslitt, bare godsliten. Og humøret er på topp. Det blir kanskje litt ekstra mye nå med en gang, så det går seg nok til etter hvert.

Jeg satte forøvrig opp nytt treningsprogram på Vektklubb i dag. Når jeg førte inn hvor mye jeg trener og hvor aktiv jeg er endte jeg opp med å få det harde programmet. Når skjedde dette? Men når jeg tenker gjennom det må det stemme. Jeg er bare litt usikker på om jeg kommer til å klare å jogge i en hel time på onsdag... :P Forhåpentligvis får jeg overtalt S. til å jogge sammen med meg da. Da går det så fint så! Konkurranseinstinkt, jeg? Neeeida...

Ellers har jeg endelig fått tid og ork til å jobbe litt med oppgaven igjen. Det gikk med en del tid til skravling med L., men jeg fikk da gjort litt. Det er deilig å være i gang igjen, og samvittigheten er god. Jeg skal sove godt i natt! I morgen blir det mer oppgaveskriving og treff med skrivegjengen her i Bergen. Men hvis jeg ikke får gjort noe fornuftig skal jeg ikke ha dårlig samvittighet, har jeg bestemt meg for - det er da bursdagen min. ;)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.