Nedtelling

mandag 28. juni 2010

Jeg føler kanskje jeg burde begynne å skrive om noe litt mer substansielt, men det er liksom så mange andre, mer trivielle ting å skrive om. Vi får satse på at det blir flere interessante innlegg senere.

Nå har reisefeberen, eller feriefeberen, begynt å melde seg for alvor. I morgen er siste arbeidsdag før ferien. Jeg kan ikke si jeg gleder meg så veldig til selve arbeidsdagen, siden jeg allerede vet om tre potensielle problemer, men det er vel ikke så lurt å ta problemene på forskudd når det like gjerne kan gå helt fint. Men arbeidsoppgavene som måtte gjøres ferdig før ferien er heldigvis allerede gjort, og jeg gleder meg til arbeidsdagen er over. Da er det hele to uker ferie... (Forestill deg det siste skrevet med en viss sarkasme)

Ferien skal feires med sushi med Å. og S., etterfulgt av midnattspremieren til Eclipse, som vi har gledet oss til i månedsvis. Så er det hjem og sove i noen få timer, før jeg skal opp tidlig og bedrive hurtigpakking. Jeg har allerede skrevet liste over hva jeg skal ha med, så det går forhåpentligvis noenlunde greit. Så er det buss hjem til Førde, hvor min bror J. har lovet meg biffmiddag. Forhåpentligvis får jeg også truffet S. (ikke samme S. som over) før jeg drar videre.

Fredag drar jeg nemlig til Dokka, hvor jeg skal bo mutters alene i campingvogn i et par dager. Er jeg merkelig som gleder meg vilt til det? Mens jeg er der skal jeg besøke T. (min yngste storebror) og E. og tantebarnet mitt, noe som selvfølgelig er et definitivt høydepunkt. Søndag kommer mamma og pappa tilbake til Dokka (de skal hjemom pga et bryllup), og så reiser vi videre sørover, til Skottevig, hvor jeg har feriert nesten hvert år siden jeg ble født. Jeg tror det bare er snakk om to eller tre år jeg ikke har vært der i det hele tatt. Der skal jeg blant annet treffe K., og vi skal blant annet til Kristiansand og til Dyreparken. Og så har jeg planer om å reise på vikingmarked på Bronseplassen i Høvåg, siden jeg ikke har fått det med meg på mange år nå.

I dag har vært min store oppvask-dag. Jeg tuller ikke når jeg sier at kjøkkenskapet mitt nesten var tomt for rene ting. Jeg hadde tre skåler, samt to krus, og jeg har ganske mye av begge deler. Så nå har jeg vasket opp i hele dag, og ryddet litt opp i resten av huset. Jeg hadde tenkt å støvsuge også før jeg tok kvelden, men tror kanskje jeg heller gjør det etter jobb i morgen, siden det er litt sent nå. I stedet for skal jeg sette meg ned med en Harry Potter-bok (det er altfor lenge siden jeg har lest dem nå, og jeg har jo til og med vært så dum å plassere dem på øverste hylle) og kaffe. Jeg skal ikke engang trene, siden jeg var så flink i går.

Jeg vet forresten ikke om jeg har skrevet det her eller om jeg bare skrev det på deviantART, men jeg har fått et lite gjennombrudd i bokprosjektene mine nå. Jeg har ENDELIG funnet en mulig historie til hun som egentlig har skullet vært hovedperson i mange år nå, men som jeg ikke har klart å lage annet enn klisjéfylte plot til. Jeg er ganske fornøyd med akkurat det. I tillegg skal jeg bruke "alenedagene" mine til å jobbe litt videre med de andre bokprosjektene mine, samt overraskelsen til Å., som egentlig skulle være adventskalenderen hennes. Jepp, jeg er såpass forsinket.

Nei, tilbake til boken :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.