Sånn kan det gå...

mandag 21. juni 2010

De siste dagene har vært så-som-så. Jeg ble syk sist onsdag, og måtte være hjemme fra jobb torsdag. Vakten i går byttet jeg med en annen (jobber i dag i stedet for), så nå har jeg endelig fått samlet litt krefter. Litt, men ikke helt. Jeg hoster hele natten, så jeg er ikke akkurat våken, og føler meg ikke akkurat frisk ennå.

I går skulle jeg laste ned noen av de programmene jeg ikke har installert på den nye datamaskinen ennå (forøvrig programmer jeg har kjøpt og betalt, eller som er gratis), siden jeg hadde så god tid og ingenting å gjøre den dagen. Utenom fornuftige ting, men det kan man jo ikke gjøre når man ikke er frisk... ;) Meeeen det gikk ikke helt, siden det var akkurat den dagen det var trøbbel med internett for en del folk her til lands, et problem som hovedsaklig gjaldt et selskap i USA som Telenor leier utenlandslinjer hos, hvis jeg har forstått det riktig. Så nå vet jeg i hvert fall at jeg har internett fra Telenor... Uansett var det temmelig dårlig timing, og jeg fikk ikke gjort noe fornuftig (eller ufornuftig, faktisk, annet enn å lese) hele dagen. Er det da man vet at man ikke har noe liv? (Det fant jeg forøvrig ut da jeg innså at jeg ikke kom meg inn på deviantart.com og nesten fikk hetta)

Utover det har jeg funnet ut at det ikke finnes drivere eller programvare for joysticken min for Windows 7. Jeg har funnet ett bilspill (Colin McRae Dirt) som fungerer, men det er til gjengjeld supergøy. Det har vært ganger joysticken ikke virket på det heller (selv om den er kalibrert ordentlig) men det er heldigvis ikke så mye...

Need for Speed Most Wanted, som er et av de grommeste bilspillene som eksisterer, fungerer ikke i det hele tatt. Det blir installert og alt virker OK; men når man ikke kan bruke joysticken er det ikke så mye hjelp i. Det går kanskje å bruke tastatur på en del andre bilspill, men IKKE Most Wanted. Bra jeg ikke har solgt den gamle maskinen, for der fungerte de veldig bra, og det burde gå bedre nå som flesteparten av programmene er borte.

NFS Undercover har jeg nesten gitt opp, siden joysticken er så utrolig følsom i det spillet at det ikke er mulig å komme seg gjennom det første løpet. Før det har man nemlig ikke mulighet til å stille inn kontrollerne - for noe tull! Jeg blir så utrolig irritert når de spillene ikke fungerer. Det hadde vært irriterende med hvilke som helst slags bilspill, men kom igjen - det er Need for Speed! Men jeg gir ikke opp, jeg har nemlig planer om å skaffe meg både NFS Carbon og Shift, selv om jeg sikkert må spille på den gamle datamaskinen, og se hvor gode/dårlige de er. Egentlig skulle jeg ønske at jeg hadde NFS Porsche, men jeg vet ikke om det er mulig å få tak i lenger.

Mens jeg likevel legger ut i det vide og brede om spill, så har jeg installert Sims 3 på den nye datamaskinen. Oj oj oj. Ikke bare har jeg mye, mye, MYE høyere skjermoppløsning på denne maskinen, men det går så smidig, det er ikke antydning til at det henger noe sted. Jeg hørte fra broder'n at det kunne være problemer med å installere spillet i Windows 7, men faktum er at jeg aldri har hatt en så problemfri installasjon av noe spill i Sims-serien. Det er først nå som jeg spiller Sims på maskinen at jeg ser hvor bra den faktisk er. Me like!

Ellers oppdaget jeg akkurat (dvs i går) hvor kort tid det faktisk er igjen til ferien. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Det bra med det er at det jo da er kortere tid til jeg får lønn enn det jeg trodde. Ulempen er at jeg bør skrive vaktliste NÅ. Jaja. Tilbake til arbeidet, med andre ord...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.