Noe å se frem til

mandag 11. oktober 2010

I dag er visst en slik to-innleggsdag, men jeg bare måtte skrive nå.

Jeg har drevet og lest serien til Jean M. Auel (første bok er Hulebjørnens Klan) i mange år nå. Jeg leste vel den første mens jeg gikk på ungdomsskolen, og har lest dem om igjen og om igjen i flere år. Forfatteren har sagt fra starten at serien skal ha seks bøker, men mellom bok 4 og 5 tok det 12 år, og det er vel ikke bare jeg som begynte å lure på om det i det hele tatt kom til å komme en bok nummer 6. Men:

I følge denne linken er den offisielle utgivelsesdatoen til bok nummer 6, The Land of Painted Caves, satt til 1. mars 2011. Det er faktisk ikke lenge til i det hele tatt. Nå sitter jeg og gleder meg som en liten unge, og lurer på om jeg skal ta meg råd til å kjøpe bøkene på engelsk. Hittil har jeg bare lest dem på norsk, og det er jo temmelig ulikt meg - kan jeg lese dem på originalspråket så gjør jeg helst det. Jeg regner med at den norske oversettelsen ikke kommer før om enda en god stund, så det er greit å slå to fluer i en smekk.

Som om ikke det var nok skal også neste bok i the Kingkiller Chronicles (Wise Man's Fear av Patrick Rothfuss) komme ut i mars, nærmere bestemt den 29. Jeg har gledet meg som en liten unge i noen måneder allerede, og har nok garantert skrevet et (eller flere) blogginnlegg om det allerede, men hvis den blir like bra som den forrige er det virkelig verdt det.

Hvis alt går etter planen kommer jeg i tillegg til å være ferdig med masteroppgaven da (sikter meg inn mot innleveringsfristen i slutten av februar), så da kan jeg lese av hjertens lyst. Det blir deilig. Bokhandlene i Bergen (og på nett) kommer til å tjene godt på meg da, regner jeg med...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.