Fornuften lenge leve

torsdag 7. oktober 2010

Så sitter jeg her igjen, da, på et tomt kontor med PC og utallige artikler om norrønt, oblike subjekt, antikausativ og enda mer obskure grammatiske fenomen. Jeg har egentlig mest lyst til å gå hjem og lese videre i "The Cardinal's Blades", men enn så lenge sitter jeg fortsatt her og tværer. Jeg har bare skrevet to sider i dag, og skulle så gjerne ha skrevet tre eller aller helst fire før jeg gir meg og tar fri.

Til tross for kjedsomhet og følelsen av at det er like før jeg drømmer om norrøne verb om natten er livet egentlig ganske bra for tiden. Det er ikke så lenge til NaNoWriMo, selv om jeg for øyeblikket får litt panikk ved tanken på hvordan jeg skal få tid til alt i november, og jeg tror jeg har bestemt meg for hvilken hovedperson jeg vil skrive om. Han har gått og ventet på sin egen historie ganske lenge nå.

I tillegg er det like før jeg kan begynne å trappe ned på jobbingen, fra fem dager i uken til tre. Dobbelt så mange fridager i en uke merkes godt, for å si det sånn. Kontrollfriken i meg er veldig spent på hvordan det går med den nye resepsjonisten som skal begynne rundt månedsskiftet, men det går sikkert bra. Det pleier å gjøre det. Så lenge jeg klarer å gi henne god nok opplæring, så er ikke resten mitt problem. Egentlig.

Ellers har jeg begynt et nytt og bedre liv igjen. Hvor mange ganger har jeg skrevet det på bloggen nå? Jeg har uansett begynt å trene igjen, og spise noenlunde sunt. I dag klarte jeg til og med å huske å ha med meg niste på jobb. Får håpe jeg klarer å holde ut en stund. Jeg har følt meg litt som en strikk som blir tøyd i alle retninger i det siste, og da må det tiltak til for å klare å holde koken. Jeg føler ikke jeg er til stede i det hele tatt for tiden, men det kommer seg vel, får vi tro.

Jeg må forøvrig si at jeg beundrer de som klarer å holde seg til en ting å blogge om hele tiden. Denne bloggen startet vel opprinnelig som en bok-/skriveblogg, men neimen om jeg klarte å holde meg til det... Jeg må liksom bare fortelle det siste nye hele tiden. Kanskje jeg ikke skravler nok til vanlig?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.