Bøker, bøker og atter bøker

tirsdag 25. januar 2011

Snakker om høyfrekvente blogginnlegg... To på én dag, hva blir det neste? Jeg måtte bare skrive nå, for jeg har vært innom Norli etter jobb og kjøpt bøker. (Jeg har oppgavefri i morgen nemlig...) Jeg skulle bare kjøpe én, og følte meg veldig flink som la fra meg de jeg ikke hadde så ekstremt lyst på, til jeg kom til kassen og oppdaget at jeg sto med fire bøker i hånden. Jaja. Her er de jeg kjøpte:

China Miéville: Kraken
Å kjøpe bok som handler om en kjempeblekksprut (blant annet) og har tentakler på omslaget er kanskje ingen god idé når man har tentakkelfobi og mister nattesøvnen av alt som har med blekksprutaktige dyr å gjøre. Men foreløpig, etter 25 sider, angrer jeg ikke. Måten Miéville bruker ordene for å vekke atmosfæriske bilder i hodet er helt fantastisk. Jeg kan virkelig skjønne hvorfor han har vunnet pris etter pris for sine bøker.

Eoin Colfer: Artemis Fowl and The Time Paradox
Jeg oppdaget plutselig at det hadde kommet ut flere Artemis Fowl-bøker enn jeg hadde rukket å lese. Jeg kjøpte bare den ene nå, men tenkte det kunne være greit med litt lett lesning. Det lille avsnittet jeg leste i bokhandelen lover i hvert fall godt, selv om jeg ikke er så veldig fan av tidsreiser og slike forviklinger i utgangspunktet.

Jim Butcher: Grave Peril (Dresden Files nummer 3)
Denne boken har jeg overhodet ingen forventninger til. Det vil si, jeg forventer at den er bra, for det er jo tross alt Dresden Files vi snakker om, men jeg aner verken hva den handler om eller hva som skjer. Det var ikke viktig i kjøpsøyeblikket, for å si det sånn... ;)

Elizabeth Moon: Oath of Fealty
Det er bare en uke eller to siden jeg oppdaget at Elizabeth Moon hadde kommet med en ny bok fra Paksenarrion-universet. Paksenarrion-serien var (med unntak av Ringenes Herre) det som virkelig fikk meg hektet på fantasy. Jeg var temmelig giret, for å si det mildt. Boken fortsetter på sett og vis der de forrige slapp, men det er ikke Paksenarrion som er hovedperson denne gangen. Jeg er fryktelig spent; nesten slik at jeg ikke helt tør å begynne å lese i tilfelle den faktisk ikke er bra...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.