Spontan-shopping

lørdag 8. januar 2011

Hvis nettbutikker ikke hadde vært oppfunnet, hadde undertegnede garantert hatt mye bedre råd enn jeg har hatt de siste årene. Bøker, klær, musikk, fotoutstyr og datautstyr - og nå treningsutstyr. Etter at jeg begynte å trene for alvor for ca 9-10 måneder siden har jeg bare fått mer og mer dilla på alt som har med trening å gjøre.

Heldigvis har jeg klart å holde meg unna de store innkjøpene. En treningsmatte her, noen trenings-DVDer der, manualer nå i julen... Det dyreste jeg har er løpeskoene mine, som jeg delvis fikk av mamma og pappa til bursdagen, og pulsklokken, som jeg fikk av dem til jul. Mamma er overlykkelig over at jeg trener, noe som stadig kommer meg til gode, selv om hun klarer å snakke meg ut av å kjøpe ting jeg egentlig ikke trenger.

Litt bakgrunn: Nesten hver sommer, når jeg og foreldrene mine kjører nedover til Sørlandet, overnatter vi på en litt shabby campingplass på Notodden. Rett ved campingen er det et kjøpesenter, Tuven senter, hvor det ligger en sportsbutikk. Den er ikke enormt stor, men de som jobber der er både flinke og hyggelige (altfor sjelden på sportsbutikker), og de har stort sett alltid salg. Det er ikke bare skrap de setter ned heller, men ordentlige kvalitetsvarer. Vi har lagt igjen mye penger der, for å si det sånn.

I dag fant jeg ut at de har en nettbutikk, sportsdeal.no. Ikke bare det, men Sportsdeal har salg. Så i dag har jeg brukt altfor mye penger. Jeg skulle egentlig bare se etter løpejakke, men så ble det visst både løpejakke, løpetights, superundertrøye og T-skjorte. Hele greia kostet opprinnelig 1846, men var satt ned til halv pris. Det vil jeg kalle en bra deal! Alt unntatt trøyen er laget av Twentyfour, som jo er et veldig bra merke jeg har gode erfaringer med, så jeg tok sjansen. Jeg trenger virkelig løpejakke, fordi ingen av jakkene mine duger - de er enten for varme eller tette, og det er bare fælt å løpe med. Skulle jeg ha kjøpt bare jakken på sportsbutikk hadde jeg sannsynligvis måttet ut med 900-1000 uansett. Men det kunne vært verre ting å bruke studielånet på!

Jaja. Jeg får gå og rydde litt før jeg legger meg. Jeg skulle bruke dagen på å rydde, pakke ut og lete etter dragesmykket mitt, men ingen av delene ble gjort... I stedet brukte jeg dagen på trening og på youtube og lange blogginnlegg om så godt som ingenting, og har ikke fått gjort noe fornuftig. Nå gleder jeg meg bare til pakken min kommer, og deretter til snøen forsvinner så jeg kan løpe trygt. Jeg tenker å ta meg en tur ned til Tveitavannet i morgen formiddag og se om det er mulig å jogge der, men har ikke store forhåpninger. Men det blir vel vår en gang!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.