Nye bokkjøp

fredag 16. september 2011

Jeg burde vite bedre. Jeg burde virkelig vite bedre. Men i dag er visst dagen for å få ordnet opp i ting som har plaget meg en stund, og hvilken bedre måte å feire på enn en tur på Norli? Opprinnelig skulle jeg bare ha disse to:
Nights of Villjamur (Legends of the Red Sun, #1)Nights of Villjamur av Mark Charan Newton: En bok jeg oppdaget på Norli i nr. 7, og som jeg har hatt lyst på i flere år er det vel nå. Men jeg har liksom aldri hatt såpass lyst på den at jeg faktisk har kjøpt den, spesielt fordi jeg langt fra er sikker på at jeg kommer til å like den. Men vi får se!
The Affinity Bridge




 Denne, The Affinity Bridge av Thomas Mann, er første bok i en steampunk-serie som virker utrolig spennende. Jeg har ikke hørt om den før, men falt fullstendig pladask i butikken. Til å være fullstendig novise når det gjelder steampunk har jeg virkelig falt helt for sjangeren.





Men da jeg kom til kassen oppdaget jeg at jeg hadde brukt opp bonuskortet mitt, og at jeg dermed kunne få en bok gratis. Jeg kunne selvfølgelig ha ventet, men... Til min skuffelse var Prince of Thorns av Mark Lawrence for dyr til å gjelde, men jeg kjøpte denne:

Dragonfly Falling (Shadows of the Apt, #2) Jeg leste bok én i serien i fjor, tror jeg (jeg tror det var en av de første bøkene jeg omtalte her på bloggen), og falt pladask. En oppdiktet verden, men med en faktisk utvikling og en industriell revolusjon, samt menneskeraser med egenskaper inspirert av insektsverdenen - det siste høres merkelig ut, men funker veldig, veldig bra. Jeg er litt usikker på hvorfor jeg har vært så treig med å kjøpe denne, men jeg var vel kanskje redd for at den ikke skulle leve opp til den første.




Plutselig skjønner jeg hvorfor jeg har så lite penger for tiden... *kremt*

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.