Deilig!

søndag 18. april 2010

Nå har jeg ikke trent på sånn omtrent to uker, tre hvis man ikke regner med de få gåturene i påsken. Og da snakker jeg om å ikke bare ikke gå på trening, men være skikkelig sofapotet. Er det rart magen streiker og humøret har svingt noe helt vanvittig?

I dag var det søndagstrening på dansingen. Vi som ikke kunne dansen Cry of the Celts skulle lære den. Det var så utrolig deilig å røre på seg igjen! Selv om jeg overhodet ikke har trent de siste ukene merker jeg at jeg likevel er i bedre form. I tillegg fikk jeg faktisk til stegene, selv om de forsvant ut av hodet mitt så fort jeg gikk ut fra gymsalen. Nå sitter jeg med dvd med opptak fra oppvisningen vi hadde i Sirdal og går gjennom stegene igjen. Det føles nesten som å lære stegene på nytt, såpass hadde jeg faktisk glemt, men det er som med ethvert skolefag for eksempel - man må jobbe med stoffet på egenhånd for at det skal sitte.

Best av alt er at dansing er gøy igjen. Dansing har bare vært et ork stort sett hele det siste året. Jeg har jo vært med på oppvisninger og slikt, men mest fordi jeg har visst at jeg ville angre etterpå. Når jeg i tillegg var så mye borte fra trening at jeg følte jeg hang langt etter de andre og bekymret meg for om jeg i det hele tatt kom til å komme meg gjennom showet - da er det ikke gøy. Det var rett og slett helt pyton.

Etter showet har det vært helt annerledes. Nå har vi holdt på med å lære nye danser, noe som er det gøyeste jeg vet, og jeg henger med. Det hjelper jo også at jeg elsker den nye jigen vi lærer. :) Jeg går ikke på trening fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg vil. Og så er det jo ekstra gøy når kroppen fungerer - jeg er jo i mye bedre form nå enn jeg var, selv etter to-tre uker uten trening - og jeg ikke er helt ødelagt etterpå.

Nei, jeg burde vel gjøre noe fornuftig nå, til tross for at det er søndag. Jeg har et berg av oppvask - har fire rene asjett og det er det - og et enda større berg av skittentøy som må vaskes. Jeg må rydde opp og få det litt levelig her, helst støvsuge også. Jeg har en tegning som jeg vil gjøre ferdig og en fortelling jeg vil fortsette å skrive (OK, det er kanskje ikke helt i den samme kategorien). Og så hadde det vært fint å få gjort littegrann på oppgaven også... Jeg tenkte jeg skulle begrense meg til å gjøre bare litt. Så får vi se hvordan det går.

Eller kanskje jeg bare skal sette meg i sofaen og se film. Jeg har en følelse at det er det jeg ender opp med. :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.