Livet er herlig

lørdag 5. juni 2010

Det finnes verre sanger å ha på hjernen nå som livet faktisk er herlig. Det kunne selvsagt vært herligere - jeg kunne ha vært hjemme i sengen i stedet for her på jobb, for eksempel, eller på en strand i syden - men likevel er det fantastisk deilig å være meg i dag.

En gjest på hotellet som prentet seg inn i hukommelsen min ved å krangle med meg da hun sjekket inn, smilte til meg i dag. Jeg tror egentlig hun er en veldig hyggelig person, men at vi fikk en dårlig start. Litt kulturkræsj også, sikkert.

I tillegg er det mange småting som er bra i dag. Været er noenlunde fint, ut fra det jeg kan se fra resepsjonen, og jeg har resepsjonsovnen avslått uten å fryse. Jeg skal sannsynligvis møte Å. i kveld, noe som alltid er gøy, og jeg fikk lønn i går - tidsnok for en gangs skyld.

Den aller, aller største grunnen til at livet er herlig akkurat nå, er imidlertid at jeg i går fikk e-post fra veilederen min om at jeg har fått innvilget et helt ÅR med ekstra tid på oppgaven. Går det an å få en bedre beskjed?! Jeg har vært i hundre helt siden i går. I natt sov jeg som en stein, og jeg føler meg ti kilo lettere. I tillegg er jeg supermotivert - denne gangen skal jeg være strukturert og effektiv til oppgaven er ferdig. Jeg er optimistisk!

Som sagt, livet er herlig. Det er så utrolig deilig å være glad! :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.