Et anfall av ufornuftighet

mandag 7. juni 2010

Vel, da har jeg gjort det, og nå har jeg feiret fra meg. Det som er så fint med å få det svaret man ønsker på en søknad, er jo at man kan ta seg tid og råd til å feire. Jeg feiret først med tapas og kino med Å., for deretter å gå hele veien hjem (ikke helt av fri vilje). Og så, i går, gjorde jeg noe temmelig uøkonomisk og sikkert ganske ufornuftig.

Jeg bestilte (endelig!) ny PC.

Jeg skal ikke si hvor mye den koster. Det var ikke noe impulskjøp, selv om jeg strengt tatt burde ha ventet, men jeg er litt usikker på hvor lenge den stasjonære PCen jeg har nå, holder. Det går kortere og kortere tid mellom hver gang jeg må vedlikeholde den (defragmentere, scanne for virus og spyware, osv osv) og den går ikke så fort lenger. Så jeg vil påstå det var et nødvendig kjøp, og det er bedre å kjøpe den nå og ha tid til å flytte alt over til den nye, enn å miste alt som ligger der. Det er en god del års arbeid som ligger på den...

Uansett:

Min nye PC er en Gamer-PC, bestilt på Komplett.no og justert litt selv. Den har 21-tommers HD-skjerm, et kabinett som har knallgode vifter og USB-porter på TOPPEN (halleluja), Quad Core-prosessor, 4 GB minne, 1 TB harddisk og 1 TB ekstern harddisk, multikortleser, bra grafikkort, og 64-bit Windows 7. Og sist men ikke minst: 3 års garanti. Da var det verdt å gå glipp av det å bygge den selv. Dessuten har jeg lest at kabinettet har litt dårlig plass, så det er kanskje like greit å slippe den fiklingen uansett...

Ellers blir det spennende å se hvordan Windows 7 blir. Jeg har aldri prøvd Windows 7 noensinne, og det er første gangen jeg får meg en datamaskin med et operativsystem jeg ikke har brukt før. Skjønt, jeg vurderer å være litt nerdete og installere Solaris på den gamle stasjonære. Den kan jo ikke kastes! Jeg har vurdert å fjerne alle spill og unyttig tidsfordriv fra den gamle og bruke den som skrive-PC, siden den har Microsoft Office 2007. Av en eller annen grunn er jeg ikke noe begeistret for å skrive i OpenOffice.org Writer, som er gratis - jeg brukte det i et helt år, men likte best Microsoft Office. Men nå er jo nye OpenOffice.org kommet, så det er mulig at jeg klarer å venne meg til det. (Ja, jeg har vært så fornuftig at jeg IKKE har bestilt Office til den nye datamaskinen, tenk det!)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.