Big, Fun, Scary Things

torsdag 2. desember 2010

På NaNoWriMo-forumet har de et forum som heter "The Year of Doing Big, Fun, Scary Things Together." Der er det stort sett alltid en tråd for å skrive sin egen liste over store, morsomme og skumle ting man skal gjøre neste år. Jeg er veldig glad i akkurat den tråden. Derfor tenkte jeg at jeg skulle repetere det her, og skrive min liste for 2011, over absolutt alt jeg har tenkt å gjøre.

1. Delta i NaNoWriMo 2011 (hva ellers?)
2. Delta i, og fullføre, WriYe - men kanskje ikke ha et fullt så ambisiøst mål som sist.
3. Delta i Script Frenzy 2011 - kanskje er dette året hvor jeg faktisk får laget den tegneserien jeg har gått og tenkt på? (script for Graphic Novels er tillatt)
4. Rette den ene NaNo-romanen min og få den publisert via CreateSpace (siden jeg vant NaNoWriMo kan jeg gjøre det gratis)
5. Delta i SoFoBoMo (Solo Photo Book Month)
6. Delta i National Epic Poetry Month (hvordan kan jeg IKKE delta?)
7. Delta i 3-Day Novel Contest
8. Lage et bilde som er bra nok til at det blir godkjent hos Epilogue.net
9. Levere masteroppgaven innen Script Frenzy (som er i april) ideelt sett, eller bare levere en eller annen gang før fristen
10 Plotte 3 nye historier
11. Lage bokomslag til boken i punkt 4, samt til en annen bok (skrevet av noen andre)
12. Dra til London med Å. og A. (kommer inn under Fun Things)

Det som er helt genialt med dette er at de aller, aller fleste utfordringene her med unntak av WriYe finner sted i april eller senere. Oppgaven min skal leveres senest 15. mai, men jeg vil helst ha den ferdig før. Det å faktisk ha disse utfordringene er en utmerket gulrot for faktisk å få oppgaven ferdig tidligst mulig. Det er faktisk utfordringer nesten hver måned etter det, men jeg tror jeg bare skal planlegge de jeg virkelig vil gjøre. 3-Day Novel Contest blir drithardt, men det er bare tre dager. For de som ikke vet hva det er skal man altså skrive en roman på 50 000 ord ikke på en måned, som NaNoWriMo, men tre dager. For å illustrere skriver jeg ganske fort når jeg er i gang, men min personlige rekord er 13000 ord per dag. Meeen det er da gøy å gjøre ting man ikke er sikker på om man klarer.

Hvilke store, morsomme, skremmende ting skal dere gjøre i løpet av 2011?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.