Oppgave, oppgave og atter oppgave

onsdag 1. desember 2010

Jeg kjenner jeg er *litt* lei av oppgaven nå. Ikke minst fordi jeg må gå gjennom alle verbene mine på nytt (litt i underkant av hundre stk) og finne ut hvilket kasus de står i og så videre. Jeg kjenner det virker litt overveldende akkurat nå, for det ER veldig mye jobb. Men jeg får bare begynne i en ende og så se hvor det ender... Jeg har noe klart fra før.

Noe jeg ikke har tenkt på før er å bruke skriveprogrammet jeg bruker til romanskriving, Scrivener, til oppgaven også. Det er egentlig helt genialt til denne typen grunnarbeid, på grunn av at man kan ha alle filene i ett eneste dokument, og i tillegg også ha "split view" slik at man både ser kildefilen og den man skriver i samtidig. I tillegg til dette kan man blant annet markere filene som første-, andre- og sisteutkast, skrive sammendrag og dokumentnotater, og så videre.

I dag har jeg stort sett kastet bort tiden med å se på matprogrammer på NRKs nett-tv. Ikke at det er det verste man kan bruke tiden på, men jeg skulle jo gjerne ha brukt den på oppgaven. Men nå er det såpass langt på dag at jeg tror jeg bare skal se på et par-tre verb og så ta kvelden. Med mindre jeg er så godt i gang at jeg tar hele dagskvoten. Det hadde vært fint, det!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.