It's Monday! What are you reading?

mandag 12. mars 2012

Da er det endelig tid for mandagsinnlegget mitt etter noen uker uten. På leseutfordringen min har jeg klart å komme meg i rute, og bra er det, for nå er det mye jobb en periode. Med andre ord er jeg veldig fornøyd med leseuken som var.

Bøker jeg leste forrige uke:
Rob Thurman: Nightlife
Naomi Novik: His Majesty's Dragon (fantastiske boken)
Adrian Tchaikovsky: The Sea Watch (ja, jeg ble endelig ferdig)

Bøker jeg anmeldte:
Rob Thurman: Nightlife (omtaler av de to andre bøkene kommer i løpet av uken)

Bøker jeg leser nå:
Philippa Ballantine: Geist - jeg må innrømme at denne hovedsaklig sto på listen min fordi omslaget er laget av en av mine yndlingskunstnere, Jason Chan, men jeg har ikke kommet langt nok til å danne meg et inntrykk av selve boken ennå.

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:
Philippa Ballantine: Geist
Jacqueline Carey: Saints Astray

Skriveoppdatering
Det har ikke blitt allverdens med skriving i det siste, selv om jeg har bikket 152 000 ord, og plottet mitt bare vokser. Enkelte ting med plottet hadde store problemer, deriblant karakterer som dukket opp uten å egentlig ha noe å si. Problemet var bare at de er nødt til å være med hvis handlingen i bok 2, som ble skrevet i forfjor, skal gå opp. Løsningen: Et helt nytt subplott som kommer til å sørge for at andreutkastet blir så langt som et vondt år. Meeen jeg tror det vil funke.

1 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.