Oppgaven og sånt

tirsdag 16. mars 2010

I dag har jeg endelig fått jobbet med masteroppgaven min. Det ble ikke mer enn en side, men når jeg faktisk får puttet inn alle eksempelsetningene som skal inn der, og får fylt ut med kildehenvisninger og sitat og whatnot, så blir det faktisk en god del mer.

I tillegg er en del av det kommentarer til meg selv av typen "skriv om tema X her" eller "slå opp og skriv mer detaljert om dette." Det betyr jo at grunnlaget er lagt for en god del flere sider når jeg bare får slått opp. I tillegg fant jeg en powerpoint-presentasjon veilederen min sendte meg, som hadde en del punkter i stikkordsform som hjalp meg veldig til å finne ut hva jeg må ha med.

Før i dag holdt jeg på å begynne å stresse fordi det var en særdeles viktig artikkel som jeg bare har på data. Jeg kunne ha skrevet den ut, men det er noe feil med blekkpatronen min, så den vil ikke skrive ut, og da må jeg kjøpe ny først. Men så bestemte jeg meg for å gå gjennom de artiklene jeg faktisk har, siden jeg jo har vært på en forelesning med artikkelforfatteren, og der var den jo, innimellom papers om kartvelsk, vedisk, georgisk, latin og alt mulig annet jeg har hatt om på workshopene jeg har vært med på. Nok et eksempel på at det ikke er vits i å stresse før man i hvert fall vet helt sikkert at man har et problem.

Jeg har en følelse av at jeg ikke skriver helt sammenhengende i dag. Jeg har fått mye å tenke på i dag, både i formiddag og mens jeg jobbet med oppgaven, og da blir det sånn. Nå skal jeg lese gjennom den artikkelen jeg fant ut at jeg hadde likevel, og så skal jeg kanskje begynne på kildelisten, og så får vi se. Det blir antageligvis sengen etter det.

Sånn ellers har jeg vært utrolig sliten i dag. Jeg tror ikke jeg har drukket nok, noe som gjør at jeg er tung i hodet, og jeg har hatt mye å tenke på. Men først og fremst er det kroppen som er sliten, og det er både tungt og deilig på samme tid. I går trente jeg en time på formiddagen, og så var det dansing om kvelden. Gjett hvem som hadde problemer med å komme seg ut av sengen i dag tidlig, da... Kanskje jeg bør lære meg å ikke overdrive. :P

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.