En av dem

mandag 1. november 2010

Jeg har visst blitt en av dem. Dere vet, de som alltid jogger. De som, med et smil om munnen, løper forbi de stakkarne som bare orker å gå. Ikke fordi de synes det er gøy, nei, det er bare for å gni det inn at de er i bedre form enn de fleste andre. Jogger langs gaten, opp Stolzen, opp på fjellet... Lettbente grunner til mindreverdighetskompleks hos de av befolkningen som ikke orker å løpe.

Det er litt snodig hvor forskjellig syn man får etter bare å ha jogget fire ganger. Jeg var opprinnelig av dem som, når jeg var ute og gikk, så litt stygt på de som jogget forbi. Av og til føltes det som om det var med vilje at de passerte meg, knapt andpustne, akkurat når jeg strevet meg opp en bakke og hørtes ut som det rene damplokomotivet.

Det føles litt annerledes nå. Nå er jeg ute av gymsalen og slipper å få i fleisen at jeg løper saktere enn alle andre i klassen. Jeg slipper å se uttrykkene deres når de passerer meg på vei tilbake når jeg fortsatt er på vei bort, eller når de tar meg igjen runde etter runde på banen. Nå som jeg får løpe i mitt eget tempo, enten alene eller sammen med S., er det faktisk veldig gøy. Jeg klarer å pushe meg selv akkurat passe mye, av og til litt FOR mye faktisk. Men det går fort fremover. Jeg klarer å løpe lengre og lengre uten å stoppe, og jeg merker til fulle at trening utløser endorfiner. Jeg er i så godt humør for tiden at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg.

Sånn ellers har jeg hatt den ultimate flinkis-dagen i dag. Jeg har vært på jobb, og siden det var en stille dag har jeg fått gjort mye på oppgaven. Jeg satt også igjen to timer etter jobb, så nå har jeg fått redigert 18 sider (ja, du leste riktig) i dag. Er det RART jeg er i godt humør? I morgen skal jeg stå opp tidlig, og redigere resten av det jeg har skrevet og få sendt det avgårde til veilederen min, før jeg skal ned til sentrum og møte Å.

I tillegg til skole, jobb og jogging har jeg også kommet i gang med NaNoWriMo. Foreløpig har det blitt 2338 ord, noe som betyr at jeg er i rute hvis jeg nøyer meg med 50 000 ord, og litt etter hvis jeg sikter på 100 000. Jeg har veldig lyst å nå 100 000 ord i år. Tatt i betraktning alt det andre jeg har fått gjort i dag er jeg veldig fornøyd med såpass mange ord, ettersom jeg egentlig ikke har tid til NaNoWriMo før i overmorgen. Da er det skrivetreff med de andre WriMoene i Bergensområdet, noe jeg gleder meg til.

Hvordan går det med dere andre som driver med NaNoWriMo i år? Har dere kommet i gang?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.