De rosa skjorters sommer

lørdag 24. juli 2010

Av og til føles det som om jeg har blitt plassert tilbake i åttitallet. Ikke på grunn av deler av åttitallsmoten som med jevne mellomrom trenger seg tilbake i motebildet, men av det faktum at menn går i rosa. Jeg må nesten beundre litt at de tør.

Åttitallet var det tiåret da Plastic Bertrand gikk i sjokkrosa dress da han sang Amour Amour i Eurovision (1987). Det var det tiåret da min bror valgte ut rosa og lyseblått tapet til gutterommet sitt, som jeg senere overtok. Det var tiåret da selv min eldstebror av og til kunne ses i rosa genser.

Og nå er de altså her. Velstelte i bakoverkjemmet hår (ikke strigleglatt som Paradise-Petter (ikke at jeg har sett på Paradise Hotel, men man slipper jo ikke unna Babyface i nettavisene), men akkurat passe) og rosa pikétrøye, eller tettsittende rosa T-skjorte. De er slanke, muskuløse, ganske kjekke og har en hud som er til å dø for. De bruker hårvoks, men ikke i så store og uforsiktige kvantiteter som de fleste som utgjør den "maskuline" delen av Norges befolkning.

Det føles nesten litt merkelig, nesten som om noen har tatt steget ut av en eller annen såpeserie eller realityprogram på TV og kommet hit til hotellet mitt.

Sånn ellers har det akkurat gått opp for meg at jeg bruker en hel evighet på å komme til poenget. Jeg skulle fortelle S. noe som hadde skjedd på hotellet siden sist jeg så henne, og hørte faktisk selv at jeg bare la inn en masse unødvendige detaljer. Er jeg alltid slik? Hvorfor har ingen sagt noe?

Nå sitter jeg forøvrig her på jobb og nyter en liten pause fra det totale kaoset som har hersket her i dag. Det har vært helt vanvittig. I dag tidlig fant jeg ut at det skulle være masse visninger, og det fører med seg en hel haug med ting som skal ordnes, det har vært ørten utsjekkinger og enda flere telefoner, og en haug med folk som kom innom og skulle ha rom. I tillegg måtte jeg prøve å få oversikt over noe som i utgangspunktet ikke var så lett å få oversikt over, mens alt dette andre foregikk. Akkurat nå kjennes det ut som om jeg har jobbet to vakter på en gang! Det skal bli utrolig deilig med fri i morgen...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.