Konsertdag - gi meg styrke!

fredag 23. juli 2010

I kveld er det Muse-konsert i Bergen. Tror jeg. Det er i hvert fall en eller annen konsert, og i den anledning er hotellet fullbooket. Helt stappfullt, i den grad at vi må ta i bruk ekstrarom og så videre.

I bunn og grunn synes jeg det er gøy når det er fullt på hotellet. Det er travelt, jeg er "på", og jeg går stort sett hjem i strålende humør fordi jeg har smilt og vært sprudlende (mer enn jeg trodde var mulig for meg) hele dagen.

Men: Vanligvis når det er mye folk på hotellet, for eksempel når det er konfirmasjoner og lignende, sprer ankomstene seg litt utover dagen og kvelden, og mange skal hente nøkler etter stengetid. Når det er konsertdag, derimot, skal jo alle ha satt fra seg tingene og kommet seg ut igjen i god tid før konserten begynner, og så skal de muligens drikke litt først og stå et par timer i kø.

Igjen vil det si at ALLE sjekker inn før stengetid kl. 18. Da Rammstein hadde konsert her, var alle innsjekket før kl. 15 eller 16. DET er ikke ofte. Da er det beintravelt fra jeg kommer til jeg går, mye å gjøre og mye å organisere, og mye som skal ordnes. I tillegg er det ikke som vanlig at folk gjerne kommer litt senere enn de har skrevet på bestillingen. Neida, de kommer gjerne et par timer tidligere.

Ikke at jeg klager. Det er litt deilig med sånne travle dager, og så er det ekstra deilig når det er noenlunde rolig dagen etter. For meg, i hvert fall - de som vasker har ikke noen gode dager nå. Nesten alle rommene har vært i bruk i natt, så det er mye som skal vaskes på kort tid. I tillegg skal alle ekstrasengene vi eier og har brukes, så det blir mye bæring av dem. Og i morgen skal nesten alle rommene på hele hotellet sjekke ut, så det blir nok en innmari lang dag på dem da. Synes litt synd på dem, ja.

Nei, jeg får gjøre noe fornuftig før det braker løs her :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.