Gode nyheter

lørdag 25. september 2010

I går, mens jeg satt på jobb, kom det plutselig en sms fra Lånekassen til mobilen min. Dagen før hadde jeg resignert og egentlig gitt opp hele greia. For de som ennå måtte lure, til tross for tittelen på innlegget: Ja, jeg fikk innvilget studielån for dette semesteret også. Vanligvis er jo det å søke om studielån kun en formalitet, med mindre man allerede har studert i åtte år (som er det maksimale Lånekassen offisielt gir støtte til) og ber dem om å gjøre et unntak. Selv armert med en veldig god legeattest og et helt års ekstra studietid fra UiB var det ingen selvfølge at de skulle innvilge søknaden min, så jeg er utrolig lettet nå. Faktisk såpass lettet at jeg følte meg direkte syk i går kveld. Jeg har en tendens til det.

Det betyr at mine økonomiske bekymringer er over for tiden. Jeg får tre måneders studielån utbetalt på en gang, noe som betyr at jeg for første gang på lenge har det noenlunde romslig på den fronten. Så fort jeg får pengene utbetalt kan jeg med andre ord betale alt jeg skylder, sette noe over på sparekonto og likevel unne meg litt ekstra.

Med andre ord blir det nok en IKEA-tur på meg snart. Jeg har litt kjøkkenutstyr som bør oppdateres, i tillegg til at jeg har en ikke helt normal dilla på organiserings-ting (magasinholdere, bokser, hyller, og slikt). I tillegg "må" jeg innom Norli eller Studia for å kjøpe mitt halvårlige lass med penner og skrivebøker. For første gang på årevis har jeg faktisk nesten ingen skrivebøker igjen her hjemme. I tillegg skal jeg unne meg en tur til Black Design Shop for å se om jeg finner noe fint (kan man i det hele tatt gå inn dit UTEN å finne noe fint?) og til Platekompaniet. Men på den andre siden, tro det eller ei, skal jeg holde meg unna bøker og språkkurs. De pengene skal jeg spare til neste Londontur... eller prøve i hvert fall! ;) (Rettelse: Jeg skal kjøpe Chris Baty's "No Plot? No Problem!", men bare fordi jeg har ønsket meg den så lenge, og fordi det snart er NaNoWriMo)

For øyeblikket er det imidlertid noenlunde trangt - siden jeg fikk beskjed om studielånet i går, og ikke fikk signert gjeldsbrevet på altinn.no før ca kl. 1730 og det nå er helg, blir det ikke registrert hos dem før tidligst på mandag. Og så kan det ta opptil en uke før det blir utbetalt... Jaja. Det kommer når det kommer.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.