39 dager

torsdag 23. september 2010

I dag er det 39 dager igjen til NaNoWriMo. Jeg antar at dette er et innlegg for de spesielt interesserte, ettersom jeg såvidt jeg vet ikke kjenner noen som driver med NaNo. Kanskje dette er året for å møte noen?

I hvert fall. Jeg gleder meg intenst, og har begynt nedtellingen. NaNoWriMo, for den som måtte ha fortrengt alt jeg skrev om saken i fjor, er National Novel Writing Month (selv om den egentlig er internasjonal). På én måned, fra 1. til 30. november, skal man skrive en roman på minst 50 000 ord. 50 000 ord er ikke så mye til å være en roman, men hvis man vanligvis ikke skriver så mye er det ganske heftig.

I fjor kom jeg i mål på omtrent en uke. I år er målet mitt noe høyere. Jeg har tenkt å satse på 100 000 ord, og tror det skal gå bra. Hvis noen måtte lure har jeg oppgaven under kontroll. Faktisk! For tiden skriver jeg hver dag, og det går greit. Jeg har en plan!

Det jeg skal gjøre annerledes fra i fjor er:

1. Ha en plan for hvordan jeg skal få gjort nok av oppgaveskrivingen ved siden av så godt som full jobb og NaNo
2. Ha en plan for romanen
3. Kjøpe boken! ("No plot? No Problem!" - fantastisk tittel og veldig representativ for fjorårets resultat)
4. Få med meg minst ett skrivetreff i Bergen
5. Prøve å være LITT sosial midt i alt
6. Ha det enda gøyere!

Gleder meg! Noen andre som har vurdert å prøve NaNoWriMo?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.