Målsettinger

lørdag 18. september 2010

De siste dagene har vært merkelige. For to dager siden ble jeg ferdig med den siste uleste boken jeg hadde i bokhyllen min. Jeg ble også syk, noe som var merkelig i og med at det å være syk stort sett har vært min anledning til å krølle meg sammen i sengen med en god bok. Jeg har liksom ikke hatt lyst til å begynne på noe nytt siden jeg jo skal gjøre en innsats med oppgaven min nå.

Jeg oppdaget også (på nytt) at jeg har skrivesperre når det gjelder oppgaven. Jeg vet jo at jeg har innmari med prestasjonsangst, og det å vite at dette utkastet er det veilederen min skal lese, er skremmende. Hva om jeg har misforstått noe? Hva om alt er helt tåpelig og ingenting er riktig? Men jeg må bare fortsette å jobbe og prøve å fokusere på oppgaven og ikke alle tankene rundt den. Jeg har uansett fått skrevet et avsnitt, så jeg er i hvert fall i gang.

Ellers har jeg vært og sett The Last Airbender sammen med Å. i dag. Jeg hadde fryktet det verste, men slapp heldigvis å gå skuffet hjem. Det var ikke den beste filmen jeg har sett, og heller ikke de beste skuespillerprestasjonene, men den var helt grei, og jeg koste meg. Jeg ender nok opp med å kjøpe den på DVD, skal man se.

Angående tittelen på dette innlegget har jeg tenkt å sette opp noen mål for resten av året/begynnelsen på neste. Oppgaven står jo på toppen av listen - jeg har tenkt å være så godt som ferdig innen året er slutt, hvis jeg klarer, og bruke neste semester på finpuss og rettelser. Ellers er det noen bøker som skal leses, noen filmer som skal ses, bøker som skal kjøpes (jeg samler på stort sett alle bøkene til Ballistic Publishing, men har ikke hatt råd til å kjøpe noen på en stund) og ferdigheter som skal tilegnes. Det gjelder ikke japansk, som jeg tar pause fra til jeg er ferdig med oppgaven, men tegning. Jeg har lenge ønsket å bli flink nok til å få godkjent et bilde på epilogue.net, som er et av stedene hvor man kan vise sine fantasybilder på nettet og som har nokså strenge krav til kvalitet og innhold. Så langt har kvaliteten på bildene mine vært for lav, men jeg jobber fortsatt med saken. Jeg har en del å lære både når det gjelder anatomi, komposisjon og, vel, alt annet enn ansikter.

Jeg har etter langt om lenge konkludert med at jeg skal gi opp WriYe for i år, ettersom jeg ikke har fått skrevet noe på lenge og ligger laaangt etter målet mitt. MEN: jeg SKAL være med på NaNoWriMo i år også, og jeg skal skrive minst 100 000 ord. I fjor klarte jeg kravet, som er på 50 000 ord, på omtrent en uke, så hvis jeg setter av to uker burde det gå greit. Hvis jeg faktisk ikke stresser med å skrive før det kan jeg faktisk bruke litt tid på handlingen i stedet for.

Nei, jeg får ta og legge mine planer før jeg går og legger meg. Neste uke blir travel som fy, så jeg får slappe av når jeg kan... I morgen blir det en hektisk dag på jobb, mandag er det jobb og trening (hvis jeg har blitt frisk nok), tirsdag er det tur med I., onsdag er det først lege, så jobb, så Lovsang Bergen med L., torsdag er det jobb og trening, fredag er det jobb, og så er det helg. Pluss oppgaveskriving hver dag i tillegg til alt dette andre... Jaja. Jeg må nok snart roe ned tenker jeg...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.