Lånekassen og diverse

mandag 27. september 2010

Jeg finner på så fantastiske titler! Blir nesten overveldet av min egen genialitet her.

Beklager at jeg skriver så mye om Lånekassen, studielån, Lånekassen og atter Lånekassen, men det er stort sett det som er i hodet mitt for tiden. Om noen dager begynner jeg nok å bli i stand til å tenke på andre ting igjen, får vi håpe.

Uansett! I dag har Lånekassen registrert at jeg har signert gjeldsbrevet, og på nettsiden deres står det at pengene blir overført neste virkedag. Dette vil si at jeg sannsynligvis har pengene allerede i morgen, eller senest dagen etter. Med andre ord er jeg både lettet og glad og alt som godt er.

På fredag eller lørdag, alt etter hvilken av de to dagene som blir fridagen min, skal jeg unne meg en shoppingtur. Jeg hadde tenkt meg innom Platekompaniet for å kjøpe den siste CDen til Kamelot, men sist jeg var innom hadde de den ikke. Kanskje jeg må innom Apollon for å finne den. Ellers kan jeg selvfølgelig bestille den på nettet, men da blir det stort sett mer enn én CD... ;) Jeg må også innom en skobutikk. Sålen på skoene jeg har på meg nå holder på å løsne, enda jeg slett ikke har brukt dem spesielt mye. Og så må jeg gjøre det jeg hater mest av alt i verden, mer enn skoshopping til og med: bukseshopping. Grøss og gru.

Nei, ingen vits i å ta sorgene på forskudd. Jeg finner nok en bukse, skal man se. Ellers kan jeg trøste meg med sushi i kveld - sushi hjelper for alt.

Det jeg derimot IKKE trenger trøst til, er oppgaven, for en gangs skyld. Jeg er nå på litt over 15 sider, uten å ha skrevet noe idag, og sidekravet er på minst 70 sider. De 15 sidene mangler også noen kildehenvisninger og eksempler og litt utfyllende diskusjon, så de blir nok enda lenger... I tillegg har jeg ikke begynt på selve diskusjonsdelen. Skal se at jeg før jeg blir ferdig må begynne å kutte ned i stedet for å fylle ut :)

Nei, kanskje jeg bare skal slutte å skrive før alt blir bare fjas. Jeg har sånn lei tendens til å fortsette å skrive selv når jeg ikke lenger har noe å skrive om... :P

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.