Midlertidig omtaletørke/ferie

tirsdag 19. juli 2011

Nå har jeg hatt "ferie" i litt over en uke (hermetegn fordi jeg var på vakt på jobb fire av de dagene) og har hatt veldig, veeeldig tregt internett. Jeg hadde tenkt å skrive omtaler selv om jeg var borte, men sammen med internettproblemene hadde jeg ikke tid til å lese noe som helst de første dagene, som var utrolig hektiske. De siste dagene har jeg lest veldig mye, men har ikke orket å skrive omtaler. De får komme senere en gang. Jeg har holdt på med Pratchett-bøkene (har lest Colour of Magic, The Light Fantastic, Equal Rites, Mort og Sourcery, og mangler dermed bare Wyrd Sisters før jeg er ferdig med de jeg har) og har nettopp blitt hektet på Dresden Files av Jim Butcher. Jeg har likt bøkene veldig godt før, men det er først nå at de har blitt virkelig vanedannende. Flaks at jeg har alle de resterende bøkene hjemme...

Sånn ellers har jeg hatt en fin ferie. Jeg har bodd i en trang campingvogn med foreldrene mine nesten hele tiden, og kjenner at det skal bli godt å komme hjem til meg selv og leiligheten. Men det er sånn det skal være. Jeg har fått hilst på broren min, samboeren hans og tantebarnet mitt på ett og et halvt år (gjett om det ble trangt i campingvogn+telt, da...), vært i dyreparken, vært i Kristiansand, vært ved sjøen, lest masse, slappet av, blitt syk (blir alltid syk når jeg har vært stresset og endelig kan slappe av) og brukt aaaaaltfor mye penger.

Jeg skulle for eksempel ikke kjøpe flere bøker. Gjett om det holdt, da... Jeg sto plutselig i kassen på Norli med Before They Are Hanged og Last Argument of Kings av Joe Abercrombie (jeg likte The Blade Itself bedre og bedre utover boken, men trodde ikke jeg likte den så godt at jeg ville lese serien ferdig... Sånn kan det gå) samt en krim fra Shanghai (Mandarinkjolen? Husker ikke navnet på forfatteren).

I tillegg har jeg kjøpt mye som egentlig kostet meg litt for mye... Multigrill, for å kunne lage sunn og rask mat (tenk toastjern for all slags mat), joggeskoene jeg har ønsket meg i over et halvt år som jeg måtte la være å kjøpe sist fordi de var for dyre, kamerasekk (eller sekken med det rare i, jeg oppdager stadig nye rom, men vet at det var et av de beste kjøpene jeg har gjort), ørten mer eller mindre nyttige ting fra IKEA, sko som IKKE er joggesko og som er fine (se der, Å, jeg kan hvis jeg vil ;) ), den styggeste men mest behagelige treningsjakken jeg har hatt på meg noensinne, ny lommebok, nye klær, tre fantastiske neglelakker (en er kongeblå - jeg elsker den) og en drøss med småting. En temmelig høy sum, med andre ord... Men jeg er storfornøyd med det jeg har kjøpt, så jeg klarer ikke å angre.

Vel, dette ble visst et litt rotete innlegg, men jeg måtte bare skrive litt. Ting går veldig bra for tiden og jeg satser på å komme tilbake med mer saklige, bok-relaterte innlegg så fort jeg får samlet meg etter ferien. (Og kommet hjem... Er på Åmot i natt, skal være på Rjukan neste natt, og Geilo natten etter der. Så er det hjem.)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.