Fremtidige Favoritter #1

fredag 24. august 2012

Hver fredag har Bokelskerinnen en spalte som heter Fremtidige Favoritter, hvor hun deler bøkene hun ser frem til. Jeg bråbestemte meg for å begynne med den jeg også denne uken. Her er de bøkene jeg ønsker meg, bøker jeg venter på og bøker som står i bokhyllen med blinkende neonlys som sier at de MÅ bli neste på listen.

1. Kevin Hearne: Hounded. Da jeg først hørte om boken var jeg skeptisk. Det var noe med blandingen av guder og gamle druider og det ene med det andre som ikke virket som om det kunne bli bra. Men så har jeg hørt mer og mer positivt om boken - den samme miksen kan jo bli utrolig fascinerende hvis det bare gjøres riktig. På et eller annet tidspunkt, jeg vet ikke helt når, gikk den fra å være "jeg har nå tenkt å lese den for å se hvordan den er, selv om jeg kommer til å bli skuffet" til "MÅ lese nå, nå, nå." Om du har lyst på boken anbefaler jeg deg å stikke innom bloggen min en gang de neste ukene. Posten rotet nemlig vekk pakken min så Amazon sendte ny, men vips så kom begge pakkene likevel, på samme dag. Så jeg har tenkt å ha en liten giveaway snart, enten neste uke eller uken etter der.

"Atticus O’Sullivan, last of the Druids, lives peacefully in Arizona, running an occult bookshop and shape-shifting in his spare time to hunt with his Irish wolfhound. His neighbors and customers think that this handsome, tattooed Irish dude is about twenty-one years old—when in actuality, he’s twenty-one centuries old. Not to mention: He draws his power from the earth, possesses a sharp wit, and wields an even sharper magical sword known as Fragarach, the Answerer.

Unfortunately, a very angry Celtic god wants that sword, and he’s hounded Atticus for centuries. Now the determined deity has tracked him down, and Atticus will need all his power—plus the help of a seductive goddess of death, his vampire and werewolf team of attorneys, a sexy bartender possessed by a Hindu witch, and some good old-fashioned luck of the Irish—to kick some Celtic arse and deliver himself from evil.
"


 2. Angie Sage: Darke (Septimus Heap #6). Jeg har elsket Septimus Heap-serien siden bok én, ikke bare på grunn av selve romanen men også på grunn av de fantastiske illustrasjonene. Sage har en eller annen måte å vri på de gamle klisjéene så de blir nye og originale, og jeg bare elsker persongalleriet hennes. Dette er en bok jeg har ventet på LENGE.

Jeg skal ikke si så mye om hva den handler om, siden den jo er langt ute i serien, så jeg inkluderer heller beskrivelsen til bok én, Magyk:

"The seventh son of the seventh son, aptly named Septimus Heap, is stolen the night he is born by a midwife who pronounces him dead. That same night, the baby's father, Silas Heap, comes across a bundle in the snow containing a new born girl with violet eyes. The Heaps take this helpless newborn into their home, name her Jenna, and raise her as their own. But who is this mysterious baby girl, and what really happened to their beloved son Septimus?

The first book in this enthralling new series by Angie Sage leads readers on a fantastic journey filled with quirky characters and magykal charms, potions, and spells. Magyk is an original story of lost and rediscovered identities, rich with humor and heart."
Hvilke ser du frem til?

6 kommentarer:

Beathe sa...

Helt totalt ukjente bøker for meg dette, det skal bli spenndene å høre hva du syntes når du har lest dem. Ønsker deg en fin ettermiddag:-)

Gråbekka`s Blogger sa...

Blir spennende å lese omtalen om Hounded, siden du var litt usikker om den var bra selv:) Håper det!:) Kos deg med bøkene og ha en flott helg!:)

Anonym sa...

Oi, I'm game for guder og gamle druider! Gleder meg til du anmelder boken! :D

Stine sa...

Wow. Hounded hørtes virkelig spennende ut *tilføyer den i goodreadslista mi*

Darke har jeg faktisk lest! Og jeg er enig at det er god serie :) Må bare få fingeren ut å få lest videre :P

Gleder meg til anmeldelser!

Spalven sa...

Hounded-forfatteren har lagt ut de seks første kapitlene gratis på nettet: http://www.kevinhearne.com/books/hounded

Han er kinda awesome, så anbefales å sjekke ut!

Unknown sa...

Så langt virker Hounded veldig bra, i hvert fall, så jeg gleder meg til å lese videre. (Altfor lenge siden sist jeg leste en bok jeg hadde det sånn med)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.