Hardt mot hardt

søndag 30. januar 2011

Jeg har gått i hele dag og klikket meg inn på Amazon med jevne mellomrom, stirre lengtende på bøkene i ønskelisten min og klikke meg ut igjen. Inn på Goodreads for å snoke i listen min over bøker som skal leses, og så inn på Amazon igjen. Tatt meg selv i å tenke på om jeg kan forsvare en tur på Norli i morgen.

Jeg kan ikke det, selvfølgelig. Jeg har allerede kjøpt fire bøker i januar, jeg burde klare meg uten en stund. Ikke at jeg ikke har råd, jeg har spart mye i det siste, men jeg bør virkelig ikke. Det eksisterer jo noe så lurt som Bergen Offentlige Bibliotek, som jeg burde benytte meg mye mer av.

Det vil si, jeg burde egentlig ikke lese noe særlig i det hele tatt nå for tiden. Når jeg leser blir jeg så oppslukt (i hvert fall hvis boken er bra) at jeg ikke får gjort noe som helst annet. Og nå burde jeg virkelig jobbe med oppgaven.

Derfor har jeg tenkt å sette hardt mot hardt for å sikre meg at oppgaven blir gjort. Ingen bokinnkjøp eller boklån før jeg har sortert og kategorisert alle verbene jeg har gransket, dobbeltsjekket om noen mangler, og skrevet om resultatdelen ut fra det jeg har funnet ut nå.

Når det er gjort, kan jeg kjøpe/låne bøker. Tatt i betraktning at jeg virkelig er bitt av lånebasillen nå tror jeg faktisk at det kommer til å fungere. Det skal fungere. Det vil si at det ikke blir noen nye bokanmeldelser på en stund, med mindre jeg jobber veldig fort. Det er ikke mye jobb, så jeg vil tro jeg bare må holde meg i skinnet i maks to uker.

Kryss fingrene!

2 kommentarer:

labben sa...

Uff ja, jeg har en rekke bøker i handlekurven på bookdepository.co.uk og det blir stadig flere. Har allerede bestilt og mottat 8 bøker derfra, så prøver å la være å "gå til kassen" med den listen jeg har nå.

Også var det butikker... i morgen skal jeg på jobb (på Norli), så jeg kan fint forsvare turen til Norli, men ikke alle pengene jeg bruker der. Jeg tror jeg er like avhengig av å kjøpe bøker som andre er av å røyke. Det går nok minst like mye penger ihvertfall. Skal prøve å skjerpe meg.

Lykke til videre med oppgaven. Når skal du være ferdig?

Unknown sa...

Ja, det går fort mye penger enten man vil eller ikke. Jeg kan rett og slett ikke gå innom bokhandler lenger, for jeg kommer garantert ut igjen med noe samme hvor slunken bankkontoen er. Men selvbeherskelsen er ikke særlig stor for tiden.

Takk for det. Siste frist for levering er 15.05, men jeg prøver å få levert i slutten av mars. Jeg begynner å bli temmelig lei nå, så jeg vil få den ferdig fortest mulig.

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.