Viljestyrke, hvor ble du av?

fredag 1. juni 2012

Jeg har lurt litt på hvor det ble av viljestyrken min i det siste, men ved nærmere ettertanke har jeg ikke hatt så mye av den i utgangspunktet, så det er kanskje ikke så rart...

Når det er sagt var det for så vidt planlagt å feire ny jobb med bokkjøp. Jeg fikk til og med penger av foreldrene mine til "noe jeg hadde lyst på, noe som ikke er fornuftig." Litt ble brukt på restaurant og mye ble brukt på shopping. Pluss litt til. Jeg skal ikke påstå at jeg fikk tak i alt dette for de pengene...

Først var jeg innom Outland med pinne for en uke siden. Det var den planlagte handleturen! Der kjøpte jeg Phoenix Rising av Philippa Ballantine og Tee Morris, Throne of Jade (Temeraire nr. 2) av Naomi Novik, og The Alchemist of Souls av Anne Lyle (NaNoWriMo-roman folkens! Det er håp!). Så langt virker alle veldig bra.

Men så måtte vi jo innom Fretex også. Vanligvis finner jeg svært lite der, men plutselig har det begynt å dukke opp flere og flere bøker jeg liker der, så da ble det tre bøker der også. Den første var en nyyydelig, lærinnbundet Agatha Christie-bok som jeg bare elsker. En samleutgave av fem bøker, og selv om jeg har lest tre eller fire av dem allerede måtte jeg bare ha den. Det hjalp at den var priset for lavt også! I tillegg kjøpte jeg The Amulet of Samarkand av Jonathan Stroud, som jeg har hatt sånn halvveis lyst på i en del år (boken altså, ikke fyren), og Boneshaker av Cherie Priest. Den har jeg også hatt litt lyst på en stund, men ikke nok til å kjøpe den for full pris.

Oooog så var jeg plutselig innom Amazon i forgårs. Aner ikke hvordan det skjedde... Gleder meg til å sjekke posten når jeg kommer tilbake fra Island, for å si det sånn. Jeg endte med følgende:

Demon's Lexicon av Sarah Rees Brennan (siden C snakket så fint om den)
Luck in the Shadows av Lynn Flewelling (igjen siden C har snakket så fint om hennes bøker)
The Enchanted Forest Chronicles (sett med fire bøker) av Patricia C. Wrede
Tithe av Holly Black
Den of Thieves av David Chandler (hva er det med meg og bøker om tyver?)
Hounded: The Iron Druid Chronicles av Kevin Hearne
Max Brooks: World War Z
Glen Cook: Chronicles of the Black Company (samleutgave med tre bøker)

Det ble faktisk ikke så forferdelig dyrt! Nå gleder jeg meg bare til de kommer så jeg får lest dem. Jeg skal ha en hel måneds ferie i sommer, så da satser jeg på rikelig med lesing.

4 kommentarer:

Gråbekka`s Blogger sa...

Likte innlegget ditt...herlig når man bare får ta av å kjøpe akkurat det man har lyst på i en liten periode:) Tror selv jeg blir å gå litt banans i sommer:)Flotte bøker høres det ut som du har fått tak i også, blir spennende å lese om dem:) Ha en flott helg:)

Unknown sa...

Ja, det er herlig :) Tror det er bra bøker ja, så jeg er veldig spent på å lese dem!

Ha en flott helg du også :)

Cicilie sa...

Ser du har gått ennå mer amok!! Gode livsvalg altså! Og håper du liker bøkene like mye som meg!!

Unknown sa...

Ja, jeg har tro på at det er sunt å unne seg ting av og til. Asketisme hadde nok ikke vært noe for meg for å si det sånn ;)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.