Tilbake fra ferie!

onsdag 18. juli 2012

Etter to ukers hektisk ferie er jeg tilbake i Bergen. Det var ikke meningen at den skulle bli så hektisk, men med vikingmarked, dyrepark, shopping, fototurer, turer til Kristiansand og Grimstad, og sosialisering med venner og familie var det liksom ikke annet valg hvis jeg skulle rekke alt.

Det har gått med noen kroner denne ferien, for å si det sånn, men overraskende lite bøker. Jeg kjøpte tre bøker i bokbyen i Fjærland (Amy Tans Kjøkkengudens kone, samt de to siste i Olaf Havnes sin serie Den Siste Nattkrigeren, hvis jeg husker tittelen riktig nå), samt en søt barnebok til tretti kroner om magikere i forskjellige deler av verden. Men så mye penger som jeg brukte på bøker rett før ferien er det egentlig like bra.

Da har jeg brukt mer penger på fotoutstyr. Jeg kjøpte nytt minnekort på 16GB (45 MB/s), og så var vi innom fotobutikken i Grimstad. Den ene som jobber der er superflink, og det var han i år også, for å si det sånn. Både jeg og Emma endte opp med hvert vårt Canon EF 50mm f/1.8, som jeg elsker. Det er visse utfordringer med et objektiv uten zoom, men du verden hvor lyssterkt det er! Jeg har aldri brukt et objektiv med hele 1.8 i blenderåpning før (jo mindre tall, jo større blenderåpning), og det er sykt liten dybdeskarphet. Utrolig fascinerende! I tillegg bestilte jeg kameraveske (kamerasekken min er litt ubehagelig og upraktisk) som kom i går.

Ellers har jeg kjøpt klær, store mengder treningsklær (to tights, T-skjorte, treningssokker...), noen nydelige, litt "fine" sko, de dyreste joggeskoene jeg noensinne har kjøpt, kniver (var innom fabrikkutsalg på Geilo på vei hjem), smykker på vikingmarked og ordentlige regnklær. (Over åtte år i Bergen, og det er først nå jeg har regnklær... Bedre sent enn aldri) Og så har jeg endelig fått ny sensor til pulsklokken min, så forhåpentligvis blir det litt mer trening fremover enn det har blitt.

Jeg har ikke lest så mye bøker, men noen har det blitt, og jeg skal få ut fingeren og skrive noen omtaler i løpet av uken. Men til da kan jeg også si at jeg har begynt å oppdatere fotobloggen min igjen - foreløpig er det upubliserte bilder fra og med påsken og utover som er lagt ut, men det kommer blant annet fra sommeren i løpet av de neste ukene. Fint om dere tar en titt!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.