Aldri så galt at det ikke er godt for noe

onsdag 27. januar 2010

Jeg måtte bare skrive enda et innlegg. Jeg skrev i forrige innlegg om hvordan den nyeste dvd-spilleren min fikk så mange nykker at jeg til slutt ga den opp (ikke lese disk 2 av Big Bang Theory når den har klart helt fint å lese disk 1 var dråpen). Jeg endte opp med å ta i bruk den gamle dvd-spilleren, som jeg pensjonerte fordi den var litt treig i menyene og fordi jeg ville ha harddiskopptaker.

Vel, den fungerte helt fint og leser alle dvd-ene som den nye, nå gamle, ikke gjorde. I tillegg kan fjernkontrollen til den gamle spilleren stilles inn til også å virke på TVen. Det hører med til historien at fjernkontrollen til TVen, som egentlig var bestemors men som jeg fikk da hun flyttet på gamlehjem, ikke har virket på flere år, og at jeg har måttet justere volum manuelt når jeg har sett på film (mens jeg fortsatt hadde tv-abonnement kunne jeg justere volumet via mottakeren, men det funket jo ikke for dvd). Så for første gang på flere år kan jeg justere lyden fra sofaen - det er helt herlig. I tillegg kan jeg se alle de gamle, halvdårlige opptakene jeg har på video. Sist, men ikke minst har jeg lært meg hvordan man gjør den sonefri, selv om jeg ikke har somlet meg til å faktisk gjøre det ennå. :)

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.