Pakke fra Mr. Liu

fredag 15. januar 2010

I dag fikk jeg en pakke fra Mr. Liu i Kowloon, Hong Kong. Det hører med til historien at jeg ikke kjenner noen Mr. Liu, men det var vitterlig det som sto på hentelappen. Det har nok kanskje noe med at pakken er merket som "gave" på tolldeklarasjonen, og da passer det seg liksom ikke å skrive at den er fra yesasia.com. Tolldeklarasjonen skal jeg for øvrig ta vare på for evig og alltid, bare fordi den er skrevet på kinesisk.

For de som lurer, det vil si de som vet at jeg har vært blakk som en kirkerotte de siste månedene, så var dette kjøpt og betalt med deler av pengene jeg fikk fra mamma til bursdagen, og som jeg hadde fått streng beskjed om skulle brukes på noe gøy. De ble brukt på tapas med Å., og dette. 625 NOK betalte jeg til sammen, for 1 dobbel DVD, 4 CD+DVD-sett og 1 dobbelt-CD. Og så ble det 169,50 i toll/mva, men det går jo an å leve med. Spesielt siden den ene DVD-en er en dobbel konsert-DVD, og det er jo nesten et must når man ikke har råd til å dra til Japan og se gruppen (Super Junior) live. Dessuten er noen av dem utrolig flinke til å danse, og det er noe man ikke får med seg på en CD.

Forøvrig fikk jeg også brev fra Folkeuniversitetet i dag, det må jeg også legge til. Japanskkurset som er fortsettelsen av det jeg gikk på i høst er nå bekreftet. Jeg var ikke 100% sikker på om det kom til å bli noe av, selv om jeg håpet, for vi er ikke så grådig mange, flere av de jeg gikk med i høst skulle slutte, og man må være minst 6 elever for at det skal bli noe av. Men det ble det heldigvis, så nå er det Japansk 3+4 (intensivkurs) på meg hver tirsdag. Jeg gleder meg!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.