Første gang!

mandag 15. februar 2010

Vel, da har jeg for første gang oversatt en hel setning (egentlig flere, da) til japansk hvor alle tre skriftsystemene er i bruk. Jeg slo ikke opp et eneste ord eller en eneste kanji. Ikke at det er så mange, og ikke at det er så vanskelig når man nettopp har gjort flere øvingsoppgaver med alle kanjiene man trenger, men det er litt gøy for det. Det er selvfølgelig ikke meningen at dette skal bli en skryteblogg, men jeg synes bare japansk er så innmari moro at jeg må dele alle fremskritt jeg gjør! ;)

Jeg måtte bare ta et bilde og laste opp, fiks ferdig med engelsk oversettelse (siden det jo er fra arbeidsboken):


Jeg ser nå at jeg virkelig må skjerpe meg med skrivingen min. Ki- og sa-tegnene mine er horrible, jeg skriver altfor fort, men jeg kan jo skrive ganske fine tegn når jeg prøver. Alle de utallige timene jeg har sittet og tegnet har kommet til nytte i så måte. Jeg oppdaget også at jeg tydeligvis ikke har lagt inn støtte for asiatiske språk på den stasjonære PCen min, men det er vel kanskje ikke krise når jeg har det på den bærbare PCen.

Nå skal jeg slappe litt av, og så skal jeg få meg litt søvn før jeg tar fatt på ukens lengste dag (annet enn sannsynligvis lørdag, som er dagen før show, noe som betyr rikelig med nerver) i morgen - først jobb, så en time fri, deretter japanskkurs. Jeg kommer ikke hjem før halv ti, tidligst. Ikke for det, dagen i dag var ganske lang også, men den virker liksom ikke fullt så lang når jeg er på trening og ikke i et klasserom.

Nå tror jeg at jeg bare babler. En fin kveld til den som måtte finne på å snuble innom bloggen min!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.