Sånn i mellomtiden

søndag 28. februar 2010

Det er lenge siden jeg har skrevet om noe særlig interessant på denne bloggen, som anbefalinger eller antianbefalinger eller lignende, og jeg har egentlig bittelitt dårlig samvittighet for det. Nå ble det riktignok bare sånn, og det er ikke så mye fra eller til jeg kunne ha gjort, egentlig. Forøvrig har jeg et par-tre innlegg som jeg holder på å skrive (anbefalinger, forfatterportrett og bokanmeldelser og sånt), men de tar både tid og mental kapasitet. Siden jeg har vært syk de siste dagene har jeg hatt mye av førstnevnte men lite av sistnevnte.

Derfor blir dette bare et vanlig "hei, sånn har jeg det for tiden"-innlegg. Jeg er som sagt syk, men har brukt tiden godt. I går var jeg på jobb, noe jeg kjente i dag at jeg ikke burde ha vært. Ellers har jeg siden onsdag tilbrakt mesteparten av tiden i sengen med en god bok eller to. Jeg har lest fryktelig mye, og nå har jeg bare en og en femtedels bok igjen av de som er på leselisten min. Antageligvis har jeg kommet opp i noen tusen sider disse dagene. Akkurat nå holder jeg på med "The Lies of Locke Lamora" av Scott Lynch, og når jeg er ferdig med den skal jeg begynne på bok nummer to i trilogien, "Red Seas under Red Skies." Tatt i betraktning at jeg snart legger ut noen bokanmeldelser og anbefalinger har jeg ikke tenkt å skrive mer om det jeg har lest enn at listen over yndlingsforfattere har blitt utvidet.

Forøvrig har jeg bakt skoleboller i dag (eller "skolebrød" som noen kaller dem - de er jo helt tydelig boller, men jeg skal ikke krangle - brytebrød minner jo for eksempel mer om sammenvokste boller enn om brød); det ble en søt og grisete affære. Jeg fant ut at å bake 17 skoleboller når man egentlig blir både kvalm og mett etter én er litt lite lurt, men gjort er gjort og bakt er bakt. Egentlig var jeg vel litt for syk til å bake, men med 1-2-3-bolledeig gikk det jo både fort og enkelt, og jeg merket lite til at hodet mitt ikke fungerer.

Sånn ellers har jeg stort sett sovet og lest - jeg har ikke orket mye annet. Nå skal jeg rett til køys igjen, og håper på at jeg er bedre i morgen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.