Siden sist

onsdag 10. februar 2010

Jeg kom plutselig på at det var en stund siden sist innlegg, så her kommer et nytt et. Ikke at jeg har noe særlig viktig å skrive om, men sånn er det nå i perioder.

Fra mandag til torsdag i forrige uke har jeg stort sett jobbet med oppgaven min, og fra fredag til nå har jeg stort sett tenkt på at jeg må jobbe med den. Jeg oppdaget at det var veldig effektivt å ha noe i bakgrunnen på fjernsynet mens jeg skrev, bare fordi da kunne jeg i det minste se på mens jeg jobbet, så ble det litt mindre kjedelig. Men det fungerte egentlig bare med filmer jeg ikke egentlig liker. Siden jeg ikke har TV-abonnement lenger, og jeg må basere meg på det jeg faktisk eier, begrenser jo utvalget seg ganske kraftig.

Jeg lånte Big Bang Theory av Å. på søndag, da ble det bare TV-titting. Ikke at jeg angrer på det; Big Bang Theory er en fantastisk TV-serie. Mandag fant jeg ut at jeg skulle se på sesong to av CSI: Miami; jeg tenkte at det måtte funke siden jeg sikkert hadde sett i hvert fall noen av episodene før. Nå er det onsdag og jeg har sett hver eneste av de 24 episodene i den sesongen, jeg har ikke sett en eneste før og det har ikke blitt gjort noe skolearbeid.

Ikke at tiden er bortkastet. Jeg synes CSI: Miami (selvfølgelig også de to andre CSI-variantene, men det er denne jeg har sett mest på) er en av de beste seriene jeg vet om, og sesong to var en veldig bra sesong. Jeg likte spesielt episode 23, som var en crossover mellom CSI: Miami og CSI: NY. Det ble kanskje bittelitt mye med to så sterke frontfigurer i samme episode, men det er det eneste. Nå skal jeg ta meg en pause fra en endeløs rekke med mord og se på noe annet. Etter 24 episoder på litt i overkant av 40 minutter hver blir man litt... skyggeredd, egentlig. Mye død og elendighet. Kanskje jeg ikke skulle ha levert tilbake Big Bang Theory helt ennå?

Kanskje jeg faktisk skal være fornuftig og ikke se på TV en stund. Heller fokusere på oppgaven igjen. Jeg hadde møte med veileder i dag, og føler jeg har litt mer kontroll på tingene nå enn jeg hadde. Jeg har i hvert fall et klarere bilde av hva jeg skal gjøre fremover.

Ellers har dagen vært fin; jeg var først til legen (halv åtte i dag, dro hjemmefra ti på syv), så hjem og så en episode CSI, deretter sov jeg en time (jeg var allerede på søvnunderskudd, så mye at jeg droppet japanskkurset i går) og var på møte med veileder. Etter det har jeg egentlig bare sett på TV... For en sofapotet. Jeg har nettopp blitt ferdig med en sen middag; kyllingfilet med wokgrønnsaker og ris. Jeg elsker ris etter at jeg fikk riskoker til jul. Jeg likte det ganske godt før også, selvfølgelig, men nå blir jo risen perfekt hver eneste gang, og jeg trenger ikke å se etter den engang. Jeg skal jo "bare" så mye mens middagen blir laget... eller står og passer seg selv. Og svir seg fast.

Jaja. Jeg hadde visst ikke så mye fornuftig å skrive om i kveld. Jeg er supersøvnig og tror jeg skal legge meg noenlunde tidlig i kveld... men tenkte det var på tide med et lite livstegn, i hvert fall.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.