Pausefisker

mandag 6. februar 2012

Det er egentlig tid for den vanlige mandagslisten min, men siden stoda er nøyaktig den samme som sist mandag skal jeg heller spare dere for det. I stedet har jeg knabbet en liste fra Ida Jackson som jeg har sett på flere andre blogger i det siste. Stjel gjerne du også, eller svar på noen i kommentarfeltet!

1. Kor gamal er du om fem år? 33. Årene går...
2. Kven var du minst to timar rundt i dag? Nå høres jeg ut som en skikkelig einstøing, men jeg har ikke vært med noen mer enn ti minutter om gangen i dag (det var forøvrig min bror E som kom innom på jobb). Bor alene og jobber alene.
3. Kor lang er du? 168 cm.
4. Kva var den forrige filmen du såg? A Knight's Tale. Av og til må man bare se en film man nesten kan utenat.
5. Kven ringte du sist? Bortsett fra på jobb tror jeg nok det var mamma.
6. Kven ringte deg sist? Min bror E.
7. Kva stod på den forrige smsen du fekk? Jepp. Møtast m narvesen? (Fra min venninne L som jeg skal møte på onsdag)
8. Føretrekk du å ringe eller sende sms? Sms. Jeg hater virkelig å ringe, og det er bare noen ytterst få personer her i verden jeg ringer frivillig.
9. Er dine foreldre gifte eller skilte? Gift.
10. Når såg du mamman din sist? 5. eller 6. januar, før jeg dro tilbake til Bergen etter juleferien.
11. Kva farge har du på augene? Vanskelig spørsmål, de er litt ubestemmelige. Av og til ser de blå ut, av og til grå, grønne, brune...
12. Når vakna du i dag? Åtte, av vekkerklokka.
13. Kva er din favorittjulesang? Åh, det er mange. Jeg elsker julesanger, hører på dem hele året. Jeg liker aller best sanger som Holly Jolly Christmas, The Christmas Song, Winter Wonderland og den type julesanger, men elsker også en versjon av Glade Jul som Oslo Gospel Choir har.
14. Kva er din favorittplass? Hmm... Høvåg, London, Våtedalen, og ørten steder her i landet som jeg ikke husker hva heter, men som jeg har kjørt gjennom.
15. Kva plass likar du minst? Jeg har egentlig ingen plass jeg ikke liker. Ikke som jeg kommer på, i hvert fall.
16. Kvar trur du at du er om ti år? Jeg håper at jeg er på UiB og/eller har gitt ut bok. Rent geografisk er jeg nok fortsatt i Bergen.
17. Kva skremte deg mest om natta som liten? Gliper i gardinet, eller å gå forbi døren ut til vindfanget på vei til badet når det var mørkt ute. Det var glass i døren, og glass i ytterdøren utenfor der også, og jeg pleide alltid å forestille meg at det sto noen utenfor og så på meg, eller gjennom gliper i gardinene. Jeg kan fortsatt ikke fordra det.
18. Kva fekk deg til å le hardt seinast? Husker ikke.
19. Kor stor er senga di? 90, tror jeg? Helt vanlig enkeltseng.
20. Har du stasjonær eller bærbar datamaskin? Ja takk begge deler. Har faktisk to av hver, selv om jeg bare bruker én av hver. Bærbar må man nesten ha, men samtidig er ikke de særlig egnet til tung datagrafikk (hvis du tegner bilder på over 1GB trengs det litt rå kraft og god kjøling) eller store spill.
21. Søv du med eller utan klede? Med.
22. Kor mange puter søv du med i senga? En vanlig og en liten.
23. Kor mange land har du budd i? Bare Norge.
24. Kvar har du budd? I kronologisk rekkefølge: Førde, Balestrand, Grimstad, Kristiansand, Bergen
25. Likar du sko, sokkar eller berrføtt? Sokker.
26. Er du sosial? Njaa, ikke akkurat. Men er ikke veldig antisosial, da.
27. Kva er din favorittis? Dream yoghurtis med karamell og nøtter, og Royal pinneis (sånn med fløteis med sjokolade og karamell utenpå)
28. Kva er din favorittdessert? Karamellpudding (noen som aner et tema her?) eller creme brulée, eller bare sjokolade.
29. Likar du kinamat? Ja.
30. Likar du kaffe? Jeg liker noe kaffe veldig godt, men liker ikke all kaffe. Særing.
31. Kva drikk du til frukost? Frokost? Hva er frokost?
32. Søv du på nokon spesiell måte? Flest mulig stillinger på kortest mulig tid. Seriøst, jeg sover veldig urolig, og snur meg utrolig mye før jeg sovner. Kanskje like greit jeg bor alene!
33. Kan du spela poker? Såvidt.
34. Likar du å kosa? Vet ikke? Kanskje.
35. Er du eit avhengighetsmenneske? Ja. Har veldig lett for å bli avhengig av ting. Akkurat nå holder jeg på å venne meg av med brus.
36. Kjenner du nokon med samme bursdag som deg? Ikke det jeg kommer på.
37. Vil du ha born? Nei. Det kan jo forandre seg, men i utgangspunktet ikke.
38. Kan du nokon andre språk enn norsk? Engelsk, en del tysk, litt japansk, bittelitt italiensk og koreansk, samt et par fraser maori.
39. Har du nokon gong vore i ein ambulanse? Nei.
40. Føretrekk du havet eller eit basseng? Hvis jeg ikke bader foretrekker jeg havet, men skal jeg svømme liker jeg basseng. Selv om jeg er litt fobisk for det også. Helst foretrekker jeg ferskvann.
41. Kva brukar du helst pengar på? Bøker, filmer, bøker, musikk, bøker, fotoutstyr, huslige ting og nevnte jeg bøker?
42. Eig du dyre smykker? Nei, overhodet ikke. For å si det sånn, de eneste smykkene jeg faktisk går med har jeg kjøpt for maks en tohundrelapp på vikingmarked (og jeg finner det ikke! Katastrofe!)
43. Kva er ditt favorittprogram på TV? Ser ikke på TV. Men av de jeg har fulgt med på sånn av og til og på DVD er det Sherlock, Firefly, Cold Case, Criminal Minds og Tungrockens historie (en veldig fascinerende dokumentar som går på NRK2 (tror jeg)).
44. Kan du rulle med tunga? Jepp.
45. Kven er den morsommaste personen du kjenner? Her tror jeg at jeg må si min bror T. Han er til tider hysterisk morsom og utrolig irriterende, ofte samtidig.
46. Søv du med kosedyr? Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg prøvde å gjøre det da jeg var mindre, fordi alle vennene mine gjorde det, men siden jeg sover så urolig havnet de på gulvet i løpet av natten, så jeg ga opp.
47. Kva har du som ringelyd? En som fulgte med mobilen, en veldig irriterende en bare for at jeg faktisk skal høre telefonen. Føler jeg burde hatt noe annet.
48. Har du klesplagg frå du var liten? Nei, men mamma har sikkert noen av mine gamle klær, hvis ikke musene på loftet har spist dem opp.
49. Kva har du nærast deg no som er raudt? Lommeboka mi.
50. Flørtar du mykje? Heh, kan vel ikke si det.
51. Kan du bytte olje på bilen? I teorien. Har aldri prøvd i praksis, siden jeg ikke har bil.
52. Har du fått ei fartsbot nokon gong? Nei. Det betyr ikke at jeg ikke kunne ha fortjent det til tider *kremt*
53. Kva var den forrige boka du las? The Wise Man's Fear av Patrick Rothfuss
54. Leser du avisa? Ja. Jeg begynner alltid dagen med nettaviser. Dagbladet, VG, BT, BA og Aftenposten, og hvis jeg kjeder meg veldig er jeg innom Firda også.
55. Abonnerer du på noko magasin? iForm, ImagineFX, Writer's Digest
56. Dansar du i bilen? Nei, men jeg synger. For full hals. Hele turen.
57. Kva for radiostasjon høyrte du på seinast? Hmm... Tror det var P1, en gang jeg lånte mammas bil. Jeg har ikke radio selv engang.
58. Kva var det siste du skreiv ned på eit papir? "Fordi jeg er dødsdømt uansett." - Siste setning i en historie jeg begynte å skrive på bussen på vei hjem fra jobb i dag.
59. Når var du i kyrkja sist? Husker ikke. Lenge siden.
60. Er du lykkelig? Det er ikke alltid så lett å huske på det, men jeg tror faktisk det. Innerst inne.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.