It's Monday! What are you reading/writing?

mandag 20. februar 2012

Den vanlige mandagslisten er herved i gang igjen, for jeg har lest ferdig en bok! Det er lenge siden jeg har kunnet si, selv om jeg er klar over at det høres ut som om jeg nesten aldri leser ferdig bøker. Noe som jo overhodet ikke stemmer.
Likevel syntes jeg det var gøy å lage skrive-innlegg forrige mandag, så jeg har likegodt lagt det til på slutten av dette innlegget.

Bøker jeg leste forrige uke:
Adrian Tchaikovsky: The Scarab Path (strengt tatt leste jeg mesteparten av den i dag, men-men)

Bøker jeg anmeldte:
Ingen (må skjerpe meg snart)

Bøker jeg leser nå:
Adrian Tchaikovsky: The Sea Watch.

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:
Adrian Tchaikovsky: The Sea Watch, muligens også Heirs of the Blade av samme forfatter, hvis jeg rekker det.

Skriveoppdateringen

Jeg har endelig skrevet plottet mitt inn på data. Det er vanskelig å finne frem i en håndskrevet tekst når det er så fullt av overstrykninger som plottet er. For ikke å nevne at jeg har miniskrift når jeg skriver for hånd. Det var også en grei påminnelse om hva som faktisk skal skje, siden jeg holdt på å skrive noe helt annet. Ikke at det hadde vært noe stort problem å endre på det, men jeg hadde fått litt problemer med hvorfor karakterene gjør som de gjør.

I tillegg hadde jeg og Cicilie et miniskrivetreff i går. Det var ikke verdens mest effektive skrivetreff, siden vi snakket oss bort hele tiden, men jeg fikk faktisk skrevet vel 3000 ord. Pluss 4000 ord etterpå. Fornøyd med den!

Statistikk:
Totalt ordtall: 138 130 (over 12k siden sist mandag!)
Paperback-sider (i følge Scrivener): 395
Omtrentlig fremgang i forhold til historien: Jeg skrev 70% forrige gang, og til tross for at det er skrevet en del siden sist tror jeg fortsatt at jeg er omtrent der. Denne historien vil bare ikke bli ferdig!

Nå skal jeg slappe litt av og kanskje skrive litt til, før jeg skal oversette foredraget jeg holdt på konferanse i høst til engelsk. Det er konferanse i Bergen på torsdag og fredag, og rett før helgen ble jeg spurt om jeg ville holde foredraget mitt der. Litt kort varsel kanskje, men jeg gleder meg. Og foredraget er jo klart, og jeg kan det godt.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.