Bokkjøp oktober

onsdag 12. oktober 2011

Beklager at det blir så fryktelig mange innlegg for tiden, jeg har forhåndspublisert omtaler av alle bøkene jeg har lest i det siste, og da blir det plutselig vanskelig å stappe inn andre ting. Uansett:

Jeg mistet fullstendig selvbeherskelsen i dag. Jeg skulle bare bestille noen få bøker på Amazon, spesielt to som de ikke hadde på Norli lenger, men... det ble litt flere enn det. For jeg har oppdaget så mange spennende bøker på Goodreads i det siste (de har fått anbefalinger!), og jeg klarte ikke å la være. Jeg får være sparsommelig fremover. De jeg bestilte er:

Jeff VanderMeer: The Steampunk Bible
Kristin Cashore: Fire og Graceling
George Mann: The Osiris Ritual, The Immortality Engine og Ghosts of Manhattan
Stephen Deas: The Warlock's Shadow
Chris Wooding: The Iron Jackal
Brent Weeks: The Black Prism og The Way of Shadows
Kat Richardson: Greywalker
Mark Lawrence: Prince of Thorns
Clay og Susan Griffith: The Greyfriar (etter Twilight er jeg litt skeptisk til vampyrbøker, men den virker bra i hvert fall, og har fått gode kritikker).

Jeg er spesielt spent på Prince of Thorns, som jeg har hatt veldig lyst på lenge, men som har fått litt blandede kritikker. Derfor er jeg litt redd for at jeg kan bli veldig skuffet. Men jeg håper jeg ikke blir det (selvsagt).

Ellers er det en fin blanding av bøker jeg vet jeg kommer til å like (George Mann, Stephen Deas, Chris Wooding) - vel og merke hvis forfatteren lever opp til seg selv - og bøker hvor jeg ikke aner hva jeg går til.

2 kommentarer:

Spalven sa...

*host* Jeg kan liksom ikke være en særlig god Timmy Gresshoppe og kjefte på deg siden jeg i går presterte å kjøpe tre bøker på Outland (3 for 150 kroner er et FARLIG tilbud, spesielt når alle tre er bok en i en serie!) og 72 blyanter (um... ikke spør).

Unknown sa...

Hehe... I det minste var en del av dem på salg (når er det ikke salg på amazon?) så det ble ikke så veeeeeeldig dyrt. Til å være så mange. Men det er bra det ikke bare er meg som har litt dårlig selvbeherskelse for tiden, selv om du var litt mer økonomisk enn meg...

Så det var det du skulle ha alle blyantene til ;)

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.