It's Monday! What Are You Reading? ...og litt diverse

mandag 17. oktober 2011

Det gikk akkurat opp for meg at jeg har postet innlegg hver dag (pluss to ganger på en av dagene) den siste uken. Jeg føler personlig at det blir litt vel mye av det gode, men hva gjør man når man absolutt skal skrive omtale av alle? Jeg må jo få dem ut en gang. Jaja. Får håpe dere ikke får helt overdose.

Bøker jeg leste forrige uke:
Robin Hobb: The Dragon Keeper (veldig blandede følelser - mye bra i den, men også litt for mye jeg ikke likte)

Bøker jeg anmeldte forrige uke:
Jacqueline Carey: Naamah's Blessing (ikke like bra som forgjengerne, men OK)
Mark Charan Newton: Nights of Villjamur (skuffelse)
Elizabeth Moon: Trading in Danger (episk skuffelse)
George Mann: The Affinity Bridge (veldig bra)

Bøker jeg leser nå:
Adrian Tchaikovsky: Dragonfly Falling (Shadow of the Apt, bok 2). Vanligvis raser jeg gjennom bøker jeg virkelig liker når jeg leser dem for første gang. Selv om - eller kanskje fordi - språket er bra. Men denne - den er litt som Pascal Merciers Nattog til Lisboa, ikke i tema eller sjanger, men likevel - det er noe med språket som gjør at jeg sakker ned og bare må ha med meg hver detalj. Språket flyter så innmari godt at jeg ikke engang vet hvordan jeg skal beskrive det, selv om det ikke gjør så mye av seg. Det skader ikke at resten av boken er genial også.

Bøker jeg planlegger å lese denne uken:
Adrian Tchaikovsky: Dragonfly Falling. Med 450 gjenstående sider som jeg ikke kommer til å finne på å skynde meg gjennom - det er tydelig at forfatteren har funnet stilen og tonen sin i toeren - regner jeg ikke med at jeg får lest noe annet. Hvis det går, blir det nok et forsøk på Wise Man's Fear av Patrick Rothfuss. Hvis ikke noen av bøkene jeg har bestilt fra Amazon kommer, da. Da blir det i så fall Osiris Ritual av George Mann.

Apropos det, første omgang med bøker fra Amazon ble sendt på fredag. Det er sjelden jeg får så store pakker at jeg får sporingsnummer fra dem, men... ja. Gøy. I går, som var sist jeg sjekket, var pakken i Hamburg, der den hadde reist fra Leipzig. Jeg kan ikke egentlig begynne å vente på dem før rundt 24.10, som er forventet leveringsdato, men jeg gjør det likevel. Og den 21.10 blir resten av bøkene sendt, siden to av bøkene ikke kommer ut før. Jeg gleder meg som en liten unge. Det er en perfekt blanding av for meg kjente og kjære og totalt ukjente men veldig lovende forfattere.

Ellers begynner det å nærme seg dansekonkurranse, og jeg begynner å bli litt stresset. Jeg har ikke øvd på stegene raskt nok (i tempo altså, ikke i frekvens) så jeg sliter med å holde følge med musikken. Men men. Det kommer seg, det kommer seg, og det er utrolig hva man kan få til på skarve to uker. Jeg har i hvert fall oppdaget at ingenting er som irsk dans (slipjig denne gangen) for å komme opp i makspuls. Jeg trodde jeg hadde makspuls på 196, som er det høyeste jeg noensinne har kommet opp i. For å si det sånn, det er visst ikke makspulsen min likevel.

Anywho. Det var et eller annet mer jeg hadde tenkt å skrive, men det forsvant visst fra hodet mitt. Det kommer vel igjen hvis det var viktig...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.