Stadig flere nyheter

lørdag 1. oktober 2011

Det skjer mye i livet mitt for tiden, og det som skjer, skjer fort. Det hjelper selvsagt ikke at jeg så fort jeg får litt tid til overs finner på ørten ting jeg skal gjøre...

For litt over en måned siden sendte jeg og hun som var veileder på masteroppgaven min inn abstrakt til en konferanse, MONS (møte om norsk språk), i Tromsø i slutten av november. I går fikk jeg beskjed om at abstraktet var godkjent, og at det blir Tromsøtur. Jeg er selvsagt veldig spent, men gleder meg noe vanvittig. Jeg har aldri vært så langt nord før, og det blir jo også den første ordentlige konferansen jeg er med på som deltaker, og jeg tror det blir veldig lærerikt.

I tillegg har firmaet til broren min og meg begynt å gå bedre. Det har gått sakte, men det er jo ikke så lenge siden vi startet opp, og vi hadde jo sommerferien inni der også. Jeg har til og med fått jobbe som fotograf på et av oppdragene våre, jeg som ikke har noen fotoutdannelse i det hele tatt, noe som var utrolig gøy. Jeg trodde det skulle bli kjempeskummelt, men det var det ikke. Det var på mange måter også ildprøven til kameraet jeg kjøpte i sommer (Canon EOS 60D), som besto den med glans.

Ellers har jeg også kommet i gang med universitetsjobben min. Jeg kan ikke hjelpe for at jeg føler meg som verdens største nerd der jeg sitter og storkoser meg med de morfologiske og syntaktiske egenskapene til norrøne verb.

I tillegg har jeg funnet ut hva jeg skal skrive om til NaNoWriMo - det vil si, jeg har bestemt meg for å være fornøyd med den settingen og åpningen som jeg allerede vet om, og heller improvisere ut fra det. Erfaringsmessig kreves det mye redigering etterpå, men det blir også et "friskere" og gøyere plott. Når jeg planlegger mye har jeg en tendens til å holde litt tilbake, med et kjedelig resultat. Som må redigeres vel så mye fordi handlingen ikke er interessant. Det er faktisk en lettelse å ha bestemt seg for det, så nå gjelder det bare å faktisk få tid til å skrive. Det blir jo en del konferanseforberedelser i løpet av november, for ikke å nevne selve konferansen...

Det begynner også å nærme seg Nordisk Feis, som er nordisk mesterskap i irsk dans. Ikke så voldsomt som det høres ut, siden det er den eneste dansekonkurransen for irsk dans i norden, men veldig gøy. Jeg har endelig begynt å få taket på stegene mine, så nå skal det øves!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blog contents © Bokorm med skrivekløe 2010. Blogger Theme by Nymphont.